kallt?

Alltså, om det blir imma på alla fönster i min lägenhet när jag har duschat, det måste betyda att det blir kallt här inne? Eller? Jag fryser i alla fall..

grön av avund

Helt otroligt. Nu har lönen kommit, och även om jag inte har så mycket över när alla måsten är betalda, så sitter jag ändå som klistrad framför skärmen och drömmer. Jag har redan hittat kläder jag vill ha, en bikini, kankse två. Accessoarer till Grekland och sånna saker. Amazing. Gud vad jag vill shoppa. Så klickar jag runt lite och så hittar jag en Dior Saddle Bag som jag bara vill ha. Oh, min drömväska! Så har syrran en (okej en fake, men det bryt jag mig inte om) som bara ligger i hennes garderob och samlar damm. Vadå grön av avund!

irriterande..

Det är sjukt irriterande att hjärtat fortfarande stannar så fort jag ser en bild på dig, när jag inte är beredd. Dock stannar hjärtat bara till i mindre än en microsekund, men i alla fall.


Fuck it! Shape up, Ullis.
 I'm better of without you.
And so you know, I'm having the time of my life.

freedom

Ledig idag. Så skönt, så därför har jag varit duktig idag. Jag vaknade kvart över tio och vad toktrött, men valde att gå upp i alla fall. Sedan har jag städat lägenheten, tvättat, diskat upp allting, bytt sängkläder samt hunnit springa runt och dansa och sjunga för mig själv med iPoden i öronen. Grannarna måste tro att jag är tokig eller nått. Haha. Men det är bara härligt. Jag måste erkänna en sak.. jag säger ju att jag inte gillar snön. Men nu när man tittar ut genom fönstret och ser hur vitt, rent och ljust allting är så är det faktiskt fint. Så jag ska ge mig ut i den snart. Inte för att leka, utan för att bege mig mot Es jobb och hälsa på tänkte jag. Nej, nu ska jag nog dansa runt en stund till innan jag gör mig i ordning.


Ciao bella!


going under


It's just emotions

Ännu en måndag. Känns som om dagarna, veckorna, månaderna bara rinner iväg och jag missar allting. Allting händer så fort och det känns som det enda som jag gör är att jobba och sova. Senaste tiden har det ju blivit en del festande och så vidare, så absolut så leker livet. Men ändå. Varje vecka, vardagarna, jobbar jag eller sover. Inget annat. Dag in och dag ut. Går mitt liv på rutin? Med några avstickare på helgerna ibland. Hmm.. det får jag ändra på. Önskar att snön kunde försvinna snart så jag kan börja gå ut och njuta i vårluften.

Känner att kroppen behöver det. Min kropp behöver mycket just nu. Luft, energi, gå ner lite mera i vikt. Och jag har kommit på mitt knep. Äta nyttigare och mer frukost, inte endast en knäckebrödsmacka & lite te. Att även äta en mycket nyttigare lunch som är större och sedan så ska jag sluta äta middag. Känner att min kropp inte mår bra av att äta så sent som jag gör. Äter ju middag som tidigast halv 8 på kvällarna och det är för sent. Okej, när jag slutar tidigare eller på helgerna eller så får jag äta riktigt middag men inte annars. Ush! Lär bli lite frukt eller/och nutrilette eller hur det stavas som middag. Tror kroppen mår bättre då.

By the way, lyssnade på en bra låt idag. Vackert & så sant ibland. När jag har en very bad day. Enjoy!

It's over and done
But the heartache lives on inside
And who is the one you're clinging to
Instead of me tonight

And where are you now
Now that I need you
Tears on my pillow
Wherever you go, go
I'll cry me a river
That leads to your ocean
You'll never see me fall apart
In the words of a broken heart

It's just emotions, taking me over


ego



Jag är bara lite ego idag

full som en skunk!

Alltså jävlar säger jag bara! Vart tegel igår med E. Var riktigt, rikigt kul faktiskt. Som vanlig vad jag full som en skunk men fan vad roligt det var. Yes, E dansade med mig natten lång. Fick till och med med oss O till tegel, japp, det är sant. Hmh, han va lika het som alltid, haha. Lite irriterande dock att mobil flög i backen, alla meddelanden, skickade som mottagna, alla samtal som ringts osv efter klockan 23.00 igår tas bort av nån anledning... Så mysko! Jag behöver därför en ny mobil, ge mig? Det är helt sjukt, messade E nu på morgonen och då var både det jag  skickat och hennes svar borta direkt...

Sen är det ju tur att jag har henne alltså. 09.33 säger E "Borde inte du gå upp nu om du ska hinna med bussen?" Jag flyger upp i panik och ser att min klocka på min störda mobil minsann är kvart i 8 på morgonen. Aldrig har jag klätt på mig så jävla snabbt och sprunigt till bussen och ta mig fan jag HANN! Kan ju då meddela att bussen går 09.50, Tar typ 8-10 min att gå dit, och jag hann med allting. Drog med mig ett äpple i farten som blev min frukost, helt osminkad vilket jag aldrig gör. Jag hann dock i tid till jobbet, vilket var en jävla tur eftersom jag öppnade idag. Tack E! Nu står jag här, vet inte om jag är full, trött eller bakis? Kommer inte ihåg när vi  kom hem igår, eftersom min mobil inte visar rätt tid. Oh glömde ju säga att lilla jag och E missade bussen hem så vi fick minsann gå hem i snökaos, fulla & glada och fan va lång tid det tog. Bara för att vi var fulla som skunkar, jag hade högklackat och det är ingen bra kombination med snö.. eller fylla. Attans! Jag som brukar titta igenom mobilen för att se vad för dumt man skickat på fyllan, haha, men det går ju inge bra idag heller ju. Skit!

Seriöst, jag ser för jävlig ut idag. Men det är de värt, igår va toppen!

full som en kastrull

Alltså seriöst, hur lyckas jag jämt? Haha. Va ute igår med några från klassen. Självklart lyckas jag bli full som en kastrull och raglar hem så jag är hemma kl 2. Inte allt för sent tänker ni, men joho då, då jag ska upp och jobba. Nu står jag är på jobbet och känner mig allmänt hängig. Haha, tyck synd om mig! Okej, jag ser nog inte så hängig ut, tack vara ton av make up! Inte bakis dock, mest seg & trött. Haha, hem och ta en powernap sen!

Så nu funderar jag, ska jag orka köra på en favorit i repris ikväll, men lite andra vänner, och stå och vara bakis imorgon? Vad sägs? Klart som fan! Sova kan jag göra när jag blir gammal!

Vad ska man ha på sig ikväll då?

Då var det fredag och jag är ledig. Så skönt! Sov till kanske halv 11, lite längre än jag tänkt mig då jag har en miljon saker att hinna med idag. Först och främst måste jag läsa och svara på frågorna från den JÄTTESTORA pärmen jag fick med mig från jobbet. Sjukt mycket att läsa kan jag säga! Inte hunnit långt alls och har typ bara tills imorgon på mig. Sedan ska jag äka förbi E jobb efter hon var så gullig och kom förbi mitt jobb i veckan. Måste verkligen börja läsa nu..

Sedan ikväll bär det av in till staden för en öl eller två med några gamla klasskompisar! Ska bli så trevligt. Sedan hem för att paniksova, upp och jobba på lördagen, för att stressa hem och äta för att sedan åka mot staden igen. Då blir det drinkar. Undrar om det slutar på Bauer? Men då får jag ju det vanliga I-landsproblemet. Vad ska jag ha på mig?

Nej, dags att ta mig i kragen och trycka i mig lite frukost och börja läsa. Tiden tickar iväg. Tick tack...

my immortal


hm...

Gick in för att skriva något. Så blev hjärnan bara helt tom. Kommer inte ihåg vad jag ska skriva. Äh what the fuck, I'm happy and thinking of you... *ops* Är det fel av mig?


all I want

Det jag skulle vilja ha nu är att när jag går in i mitt sovrum så ligger någon där i min säng och bara väntar på att få hålla om mig och säga hur mycket jag betyder för honom. Är det för mycket begärt?

all I want

Det jag skulle vilja ha nu är att när jag går in i mitt sovrum så ligger någon där i min säng och bara väntar på att få hålla om mig och säga hur mycket jag betyder för honom. Är det för mycket begärt?

i'm okey

I'm going to watch my wildest dreams come true, not one of them involving you.

And you now what, I'm okey with that. 'Couse I will find someone who wants to share them with me.




(snodde de första av min lilla kusin M)

pysen, det är jag det

Så vem är jag då? Jag är många saker. De ord som oftast folk säger när jag frågar dem om ord som de tycker påminner om mig så är det glad, skrattar, pratar jämt , sjunger alltid och rosa. Detta är några av de ord som nämns. Och jag personligen måste ju erkänna att, ja, det är nog så. Gillar de orden som de beskriver mig med. Sedan finns det ju säkert en massa andra ord som jag kanske inte borde nämna? Haha.

Jahopp, då var det tisdag. Tråk-tisdag. Sitter här hemma i min ensamhet och är sjukt trött. Oj, vad ovanligt? Not. Som tur är har jag ju min lilla snutt som håller mig sällskap. Har precis lagat middag, det blev lite köttfärsrester som jag fått av mamma som jag blandade med cream fraish (eller hur de stavas) med lite pasta. Vart riktigt bra faktiskt.

Oh, snart är det helg! Så skönt, jag är ledig torsdag och fredag. Dock jobbar jag helgen med det kommer inte stoppa mig från att ta en drink eller så med M från jobbet på lördag. Allt är bara great!

Nä, dags att dega i soffan för nån minut. Härligt!

Honey, here I am

Då var helgen över. Dags att sova egentligen. Tanken var att jag skulle få en skön kort dag imorgon. Men så blev det inte. Ska börja klockan 8 och sluta klockan 5 istället för att jobba 9-15. Helt okej dock, eftersom chefen har förtroendet för mig så att hon lämnar mig som ansvarig imorgon. Spännande. Helgen har spenderats med att hoppa in på jobbet i lördags mellan 11-15, men nej blev 11-17 istället, på grund av sjukdom. Sedan stressa hem till mamma för att fira att pappa fyllt 55 år. Var en mysig middag. Blev lite för mkt vin igår dock. Kan säga att AJ jag har ont i min arm, haha. Jag lämnar det vid det. Haha.

Dagen spenderades med att försöka vakna till liv, diska lite samt ta en spontanfika med E, som inte slutade med en fika. Utan snarare lite snacks på en bänk. Haha. Vadå flum. Men som du sa, det andra såg ju så äckligt ut. Men tyckte vi hade det lite mysigt i alla fall. Sedan åkte jag hem till mamma där jag blev bjuden på mumsig kycklinglasange och ett glas vin. Tack mamma! I love you so.


Nej nu borde jag sova känner jag. Ska ju som sagt vara på jobbet klockan 8 imorgon. Men det ska bli roligt, för jag trivs väldigt väldigt bra på mitt jobb! :)

Måste ju säga, F, jag tänker lite granna på dig ska du veta..*ops*

the truth

You were never satisfied no matter how I tried
Now you wanna say goodbye to me
Love is one big illusion I should try to forget
There is something left in my head




utmattad, drinkar och äckel?

Jaha. Då är det fredag. Äntligen. Gud vad skönt att äntligen ha en helg ledig. Trodde jag ja. Vad händer då. Jo, någon blir sjuk och jag får hoppa in några timmar imorn också. Tänk inte på att jag jobbade 12 timmar i torsdags, jobbade 8-9 timmar idag samt nu ska jag hoppa in imorgon. Det enda som jag har i fokus nu är pengar. Jag behöver alla pengar som jag kan tänkas få, men börjar ärligt talat bli lite trött nu. Svider i ögonen konstant, nacken har blivit mycket stelare och har en dunkande huvudvärk hela tiden. Skit. Men som sagt. I love money!

Men så tråkigt. Det är fredag och vad gör jag? Jo, dricker ett litet glas vitt till maten, småglor på let's dance, ska snart kasta mig in i duschen för att sen gå och lägga mig. För att orka jobba imorgon också. Vad är det för fredag egentligen? Sedan imorn är det ju alla hjärtans dag. Fy fan! Är så trött på allt gulligull överallt. Hjärtan, röda, rosa till och med svarta. Vad är detta. Äckel, äckel, äckel! Därför funderar jag på att dra ut efter födelsedagsmiddagen imorgon för att ja, hitta ett ragg? Haha, vad fel det lät. Men skulle ju vara kul att träffa lite nya människor.


Vad sägs, drinkar på Bauer imorn? Ses vi där?


APA!

Det är allt jag har att säga. Dagen har varit bra. En del att göra, hade ett snack med chefen. Fick lite feedback från de första dagarna. Inget farligt. Men alltid bra att få lite feedback tycker jag. Men vart ju lite nervös när hon ville prata med mig. Sen också när P kommer ut med tårar i ögonen och säger "allt är kört". Hennes möte var efter mitt då. Hon får inte vara kvar. Snyft. Håller tummarna att T får vara det i alla fall. Jag verkar ju vara säker ändå. Hoppas jag.

Vilken dag jag kommer att ha imorgon. Kommer jobba från halv 8 på morgonen tills halv 8 på kvällen ungefär. 12 timmar på jobbet. Med en timmas lunch. Den enda rasten jag får på hela dagen. Det känns inte ritkigt okej. Men tack får jag säga. I need money. Sen så typiskt. Min kväll har varit en blandning av trötthet, stress och irritation. Fick en liten läska inför personalmötet imorgon som jag fixat med. Sedan panikduschat och nu sitter jag och varvar ner en sekund innan det är dags för sängen. Borde verkligen sova. Irritationen har varit att Facebook har fått damp. Låter töntigt. Men jag blir bara irriterad. Loggas ut konstant. Ändringar görs men tas bort. Meddelanden tas bort och kommer tillbaka. Det är bara sjukt irriterande. Sedan kom jag på en annan sak som är ganska så irriterande...

Hur kan man sakna den personen som krossade ens hjärta? För jag måste faktiskt erkänna.. jag saknar dig.

Nice?


Long time ago I was satisfied with a picture.
What do you think?

The new me

Då ska vi se. Nu ska jag visa skillnaden på mig själv. När jag var mörkhårig, det var nog nu i oktober (då jag redan tappat en del i vikt) bild nummer två är från idag. Ingen av bilderna är speciellt bra men vill bara visa en skillnad.




Så här ser ni skillnaden!

Jag har alltså gått från väldigt mörkhårig till superblond! Även tappat nästan 20 kilo i vikt. Jag har äntligen börjat hitta mig själv och äntligen börjar jag bli glad igen. Jag börjar känna lycklighetskänslan i magen igen. Vaknar nästan varje dag med ett leende och jag börjar trivas i livet igen.

Allt är bara toppen!


Internethelvete

Här har jag suttit och skrivit en jävla massa så hänger sit H..explorer (vill inte säga vad jag kallar det..). Orkar inte skriva allting igen så skriver bara

- E 1 timme sen
- 29 min väntan
- hittar inte, vilse
- dygnsura skor = vattenpölar i skorna
- ungdomsgård
- 2-3 timmars väntan
- ingen öl!
- buss som går hem antingen 23.00 eller 03.30 (vilket skulle resultera i 3 timmars resa hem)
- U = bitterfitta nummer 1
- A frågar ifall jag & E kunde få åka en bit med J, vilket vi fick! TACK!
- Subtopia spelar GRYMT bra!
- U inte bitterfitta längre!
- Fortfarande vatten i skorna
- Åka bilen, 2 sek senare kommer polis med blåljus på och vi blir stoppade..
- .. var endast en nykterhetskontroll
- Hann med bussen hem
- Kom hem, åt macka & drack en kopp te
- En väldigt söt, men galen katt (förstår dig vännen, ensam mycket idag <3)
- nu sova

God Natt!

Aj! Klantarsle

Det är ju otroligt. Har varit blond en dag och redan har jag varit korkad. Jag har lyckats med konststycket att klämma hela handen, rakt över fingrarna, i skjutdörrarna som är grymt tunga på jobbet. Aj! Det var inte skönt och är fortfarande inte skönt. Ringen som satt på fingret gick sönder, har ett cm stort blått streck på tre av fyra fingrar och de är lite uppsvullna! Jävla klantarsle! Okej, jag är inte så smart ibland. Men den här gången var de inte helt mitt fel. Dörren satt fast och jag drog dag i den och helt plötsligt så kom den bara farande och så satt min stackars hand där i mitten.


AJ!

Blond and loving it!

Sådär ja. Då var man blond då. Denna gång vart det verkligen superblont. Och jag älskar det! Jag känner mig verkligens om mig själv och början äntligen känna mig "nöjd" med mig själv och det var verkligen länge sen. Bild kommer. Måste bara se okej ut med massa smink också,.


Who would't love me now? *fniss*


Hello blondie

Då var det torsdag och jag ska åka till frisören. Idag ska jag bli blond! Jag hoppas verkligen att det blir ljust ljust den hör gången. Sist så blev det ju en markant skillnad så hoppas på ännu en sådan. Men vadå jag valt helt fel dag för att åka till frisören. Mitt bankkonto tycket INTE om mig just nu.. Kom en fin mobilräkning på sjuk summa som drogs, vilket jag inte hade planerat så om jag har riktigt och inte får betalt för det jobb jag gjort för uppdateringen av en webbsida så kommer jag leva på ungefär 200 kr tills nästa lön. Fuck! Säger jag bara. Hur ska det här gå ihop? Det är ju för sent att avboka samt att jag vill ju fixa till håret. Skulle gjort det förra månaden egentligen men fick ingen ledig tid från jobbet. Attans hur ska det här gå..

Läste mitt inlägg från igår. Känner i kroppen att om the ex läser det kommer jag få en riktigt utskällning. Som jag fick en gång förut. Så ska det vara kvar eller inte? Hmh...

Vikten, det verkade vara problemet

Det är nästan lite komiskt. Har kommit på varför mitt "kära" ex inte ville ha mig längre. Han sa "Jag känner inte samma sak längre". Då hade jag gått upp en del i vikt. Han dumpar mig. Hans nya tjej, efter endast 2 månader (som ni ser, våra 5 år tillsammans betydde inte så mkt), är grymt smal med stora tuttar. Mycket större än mina. Säger det något? Lite ytligt kanske. Och seriöst.. kom inte och säg (du vet vem du är) att det inte har med det att göra. Jag vet. Annars hade du ju inte påminnt mig så mkt. Om hur "tjock" jag var. Om du bara kunde väntat så skulle du se. Men nej du ville hellre ha en yngre modell, som jag alltid sagt att du skulle lämna mig för, som var smalare och med störra bröst. Så nu vet jag verkligen att det var allt du gick efter. Fan... tyvärr var jag inte sån. Inte riktigt det du gillade. För mkt vilja? Eller vadå? Kan du inte bara vara ärlig och säga att jag var för fet? För det har jag ju redan fått höra... Men inte den anledningen du ville säga till omvärlden?

 Nått som är så sjukt är egentligen är att den personen jag älskat mest av allt i hela mitt liv kan ha fått mig att tvivla så mycket på mig själv och må ganska så dåligt, innan jag inte var värd hans tid längre. Men jag ska visa dig...


UPDATE: Måste ju tillägga att jag nästan gått ner 20 kilo nu. Men det var för långt tid att vänta....

my immortal

I'm so tired of being here. Suppressed by all my childish fears. And if you have to leave. I wish that you would just leave. 'Cause your presence still lingers here. And it won't leave me alone. These wounds won't seem to heal. This pain is just too real. There's just too much that time cannot erase. When you cried I'd wipe away all of your tears. When you'd scream I'd fight away all of your fears. I held your hand through all of these years. But you still have all of me. You used to captivate me. By your resonating light. Now I'm bound by the life you left behind. Your face it haunts.
My once pleasant dreams. Your voice it chased away. All the sanity in me. These wounds won't seem to heal. This pain is just too real. There's just too much that time cannot erase. When you cried I'd wipe away all of your tears. When you'd scream I'd fight away all of your fears. I held your hand through all of these years. But you still have all of me.I 've tried so hard to tell myself that you're gone. But though you're still with me. I've been alone all along. When you cried I'd wipe away all of your tears. When you'd scream I'd fight away all of your fears. I held your hand through all of these years. But you still have all of me.


You never thougt about how much I did for you. You never give me credit for everything i've sacrificed for you. Did you?

Stämmer det här eller?

Vi har delat samma säng i flera år
Samma vin och samma bröd så jag förstår
Att det kan kännas något enhanda ibland
Samma kropp och samma hand uti din hand
Men alla rykten som jag hört, kan det va' så?
Försök att få mej att förstå

Säg det som det är
Säg det så jag hör
Vakta nu din tunga tänk dej noga för
Jag lyssnar och jag ser
Men vet så mycket mer
Så att ljuga är ingen ide'
Säg det som det är
Säg vad du vill ha
Men vänta inte allt för länge
Och minns va' jag sa', åh
Om jag får be
Vill gärna veta det
Säg det som det är

Jag kan tåla ganska mycket från en man
Men jag vill veta vem du tänker på ibland
När jag har somnat och du ligger vaken än
Tänker du på särskilt nära vän?
Sista chansen att vara ärlig och konkret
Berätta nåt jag inte vet

appriciate every second you have

Kommer hem, halvt utslagen. Somnade nästan på t-banan hem. Så sjukt trött idag. Stängde för första gången i Gallerian och är typ livrädd att det är något som jag glömt. Lovar att jag säkert gjort det. Men får hoppas på det bästa. Kommer hem och är så trött. Slänger in en ICA pizza i ugnen för att jag inte orkar laga något. Sätter mig framför tv:n och ser på det sista av top model. Tänkte bara glo en stund på något innan jag hoppar in i duschen så fastnar jag för Hopkins, sjukhusprogrammet på kanal 5. Bad idea! Jättebra program, men sett på det i 12 minuter och redan har jag nästan fällt några tårar. Först är det en 80 årig man som ramlat illa och de vet inte ifall de kan rädda honom, så får man se hans fru komma in och att säga hejdå innan han åker in på operation för att hon kankse inte kommer se honom igen typ. Sedan kommer en liten 2½ årig pojke in för att hans hjärta är stort och slår fel. Först säger de till hans stackars föräldrar att om det är en infektion är det 70 % chans att han överlever, är hjärtat ärrat så ser det inte bra ut. Så när de söver honom stannar hjärtat och det måste återuppliva honom. Ush och här sitter man och klagar. Nu rinner faktiskt en tår då de berättar för föräldrarna att pojken fick hjärtstillestånd när de sövde honom, då hjärtat inte klarar av att slå för sig själv. Paniken man såg i mammans ögon var.. fy fan säger jag bara!

Från och med nu ska jag ta vara på VARJE sekund jag har och verkligen uppskatta alla mina vänner och min familj.

JAG ÄLSKAR ER ALLA!


a new day has come

Då var första dagen i Galleria butiken klar. Är väldigt trött idag då den varit ganska så intensiv. Men riktigt roligt har det varit samt att jag och nya chefen kommer väldigt bra överens. Har ju träffat henne förut, men nu har vi ju umgåtts en hel dag. Och väldigt intressant att vi har ganska mycket gemensamt. Nu måste jag ju sova. Skulle börjat klocken 9 imorgon istället för klocken 11. Samt jobba tills som tidigast 19.15. Är väl hemma runt halv 9 som jag var idag. Är redan trött. Sedan är det dags för frisören på torsdag. Då ska jag bli blondy. Hoppas på det i alla fall. Eftersom förra gången blev det jättemycket ljusare så hoppas det blir så nu igen.

Hela dagen har varit totalt GREAT förutom att the ex kom in på msn för 2 sekunder och hjärtat stannade i en minut. Fuck I hate it when you do that. Haha. Inte ditt "fel", eller ja jo du krossade mitt hjärta, men annars. Jag måste fan sluta bry mig alltså. Det är ju inte så att du gör det för mig. God!

Men som sagt. A new days has come. Och vågar jag nästan säga att jag älskar mitt liv just nu? Nja, vågar nog inte helt, men jag älskar massor av det. Länge sen jag känt mig så här glad!

uppdatering

Sådär ja! Då var jag nöjd. För den här gången då. Suttit och pillat med min blogg och så här blev resultatet. Enjoy!
Då var det dags att dra sig till duschen, ta bort det svarta nagellacket samt kanske koka sig en kopp te.

Skärpning!

Jag blir verkligen trött på mig själv. Attans att jag är så smart att jag glömmer p-pillrena. Jag har aldrig glömt dem så förut. Inte en enda gång under de massa åren som jag ätit dem. Det är rikigt irriterande. Och det som är så sjukt är ju att jag direkt känner hur mitt humör förändras. Jag måste vara en av de 10% av alla kvinnor i världen som har PMS gånger 10. Direkt så blir jag smått irriterad, väldans lätt stött samt överdrivet känslig. Hmh... inte får jag hålla på så här inte. Tur är väl att jag inte getting something just nu. Haha. Annars kanske jag skulle ha oturen att bli en mamma på en gång också. Haha. Nej, det är inget som jag ska skoja om. Men i alla fall. Skärpning, Ullis!

Sedan vaknade jag idag runt 11 och kände mig inte alls utvilad. Utan snarare bakis. Hmh... Måste vara hela helgens festande som tog ut sin rätt nu. Degar i soffans fram tills klockan halv 2 då E och jag bestämmer oss för att springa en snabbis till Täby Centrum. Inga bussar matchade så jag beslutade mig för att dit. Japp, läs med häpnad. Jag gick till Täby Centrum. Aha, så duktig var jag idag. Men det tar ju inte alls så lång tid som man tror att det ska göra. Men det var ju lite kallt i för sig. Hade för lite kläder på mig, som vanligt. Men gud så skönt det var! Solen sken, fåglarna (de som var ute) sjöng för mig och med lätta steg i takt till musiken i öronen promenerade jag dit för att möta upp E. Strosade en kort stund, kanske 1-2 timmar innan vi behav oss hemåt igen. Ganska så skönt att ha gjort något idag i alla fall.

Nej, nu ska jag nog trycka i mig lite middag. Vad det nu blir för något. För att sedan göra lite situps eller nått och sedan lägga mig i badet.. Eller en snabbdusch. Får se. Men fryser gör jag i alla fall.

men åh. Skit!

Hur smart kan jag vara på en skala?! Hur kan jag glömma att ta mitt p-piller 2 dar i rad... *arg*

this is me


this is just me:)

Toppenhelg!

Då var helgen snart slut. Har verkligen haft en toppen helg. I fredags jobbade jag sista dagen på götgatan. Bittersweet. Det har verkligen varit toppen att jobba där. Så när jag kom till jobbet hade L (chefen) köpt jättefina, stora rosa rosor och skrivit ett kort där de stod "Till världens bästa Ullis". Då blev jag ju nästan lite rörd. Sedan jobbades dagen med L och M. När jag åkte hem visste jag att min kära E skulle möta mig där sen för att äta middag och sjunga singstar tillsammans. En del vin blev det också. Vi sjöng nog singstar tills kanske kl 2 på natten. Grannarna är nog inte så impade på mig just nu. Sedan satt vi även och pratade massa strunt hela natten. Vi sprang ut med soporna runt 1 tiden, sedan gjorde vi massor med spår i snön och E hoppar runt mellan två träd.. Fråga mig inte! Haha. När vi väl somnat och fått i oss alldeles för mycket sov vi till sent dagen efter. Lördagen spenderades med att få bukt på baksmällan så bestämde vi oss för att vi ville baka. Och jag hade ju inget hemma. Så vi åkte hem till E och bakade supergod sega chokladrutor. Sedan mös vi med lilla Mimmie också sen drog vi oss åter hem till mig. För att laga supergod pasta carbonara och dricka lite vin. Sedan gjorde vi oss supervackra och dog in till Bauer. Tror att vi fick bartendern att märka oss i alla fall. Haha. Fick långa en superfin klännig av E som jag hade på mig. Kände mig fin och smal för en gång skull. Inte ofta man dansar ut utan bh i en tubtopsklänning. Inte jag i alla fall. Men det här har varit en toppen kväll. Tack E!


RSS 2.0