sexeducation.


källa

Ligger i soffan och småglor på tv och fastnar för Sexeducation på trean. Den som handlar om sexvanorna i England. Det är fan intressant. Och jag tror det stämmer mer än bara där, men världens syn på sex och kroppen är ju hur skev som helst. Inte undra på att alla, tjejer som killar, har sånna komplex för sina kroppar och förstör sig själva. Ta mig som ett exempel: när jag var som smalast och alla kläder passade perfekt, de minsta storlekarna, var det att låren fortfarande var för stora, brösten för små osv osv. Nu när man har några kilon för  mycket så är man inte nöjd för att låren är ännu större. Men brösten är nu relativt stora och helt okej, men då är man inte nöjd med de heller för resten passar inte ihop med dem nu. Kan man aldrig vara nöjd? Och boven i dramat är ju egentligen inte omvärlden, det är ju synen på dig själv. Självklart får man ju för sig att man ska se ut på ett speciellt sätt för vi blir bombade med det varje dag. Tv, tidningar, porr you name it. MEN, tror inte man tänker att det fakiskt är exakt samma sak för killarna. Så jag tror att allting sitter i en egna huvud. För när det kommer till kritan, så tror jag att man inte direkt letar efter den perfekta kroppen, mer måste ju spela in än bara utseendet, jag tror att man söker efter den personen som är perfekt för dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0