förväntningar?

Är det här det som förväntas nu? Nu när vi "kommit upp i ålder"? Jag får ångest. Så lycklig och glad för alla som känner att det är rätt, men jag får ångest. Överallt omkring mig, vänner som bekanta och även de som man vet vilka de är men inte känner. Det är bröllop, barn på g, kompisar som redan blivit mammor, har barn på 2,3,4,5 år. Och här står jag. Singel. 24 år och i chock. När växte alla upp? Vad har jag missat? Är det så här det ska vara? Är det detta som förväntas av mig nu? Förut om man var den med barn eller en ring på fingeret så var man "outsidern", medans nu, när man är i denna ålder så är det tvärtom. Nu är man outsider ifall man är singel vid 24. Inte undra på att jag har åldersnoja. Vad hände liksom? När växte alla upp? Jag får ångest. För jag är verkligen inte redo att tänka på att jag kanske kommer vara mamma inom några år. Det känns ju helt sjukt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0