Myggbett, målande & en liter vodka senare

Sitter och väntar på tåget och tänkte att jag då kan vara lite produktiv. Haft en helt fantastisk helg men den har gått alldeles för snabbt. Fredagen skulle bestå av lite öl och fotboll någonstans i stan eller solletuna , blev inte av då de övriga gjort andra planer samt inte orkade. Blev då häng och töntfilm med Erica och små mängder alkohol. Mycket trevligt, dock lyckades vi missa slutet på filmen. Lördagen var jag en good sport och hjälpte till att måla Sofie & Stefans hus. Var mycket roligt och hade färg överallt, massor av skratt och myggbett, vin och grillat samt en liten rabarberpaj som jag drog ihop. Älskar deras hus! Så fint och ljust. Man blir så skönt avslappnad av att vara ute i luften och allt är lugnt och tyst förutom fågelkvitter och prassel i skogen. När de övriga åkt hem blev jag, Sofie och Stefan sugna på en drink, körde ihop några redbull vodka och bara pratade och skrattade. När vi vaknade och gick in i köket så råkade ju nästan en liter vodka vara borta. Det trodde vi ju inte att vi druckit och fick väl sota lite för det när vi vaknade. Men det var så roligt! Idag har jag tagit mitt bakfulla arsle hem, tagit en powernap och en dusch för att hälsa på min kära farmor som fyllt 80 år denna helg. Lite fika i solen sedan söndagsmiddag med mamma morfar syster och bror. Nu ska jag parkera rumpan i sängen och njuta av att jag är ledig imorn och endast har tre arbetsdagar innan två veckors välbehövd semester.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0