vila i frid

Då har jag och E äntligen kommit fram till Kreta. Resan tog ca 13 timmar istället för 6. men vi kom fram till slut, aphungriga och trötta. Hotellet är fint och lika så är utsikten och poolen. Vi har redan fått en del färg och badat en massor. Har blåst en del så havet har haft röd flagg och då har vi inte vågat bada, ett dopp har vi dock hunnit med. Vi njuter för fulla muggar och lever på god mat och goda drinkar & mythos såklart. Vi lever livet helt enkelt.

Sen börjar jag tro att jag är otursdrabbad när jag är utomlands. De senaste två gångerna som jag lämnat svensk mark för grekisk har en person dött. Sist när jag var på Skiathos dog min farfar, det var ungefär två år sedan. Och nu, natten till igår, dog min mormor. Är inte det roligaste att höra när man är på semester för att vila upp sig. Saknar alla där hemma och saknar verkligen min mormor. Önskar att jag hade kunnat se dig igen en sista gång. Skickar all min kärlek till alla där hemma och hoppas att ni ändå har det okej. Jag älskar er alla. Och jag älskar dig mormor, vet bara att du har det bättre nu.. 


Vila i frid

jag har världens bästaste Sofie

Jag har verkligen de finaste kompisarna som man kan ha. Jag går igenom en lite jobbig period just nu och vad gör inte då min underbara Sofie? När jag kommer hem kommer min granne ut med en överraskning. Då har det kommit ett blombud till mig. Jag blir glatt överraskad och öppnar. Så får jag se en så otroligt fin bukett med gulorange rosor, vita små fina blommor, vittfluffigt nät samt silver trådar. Med det finaste någon sagt till mig på länge. Jag blev så rörd att jag en tår eller två rann. Jag älskar dig, Sofie! <3 Tack så otroligt mycket. Du gjorde mig så glad, omtyckt och ja rörd. Tack för att du finns!


midsommar och ösregn

Då var midsommar helgen snart slut. Och den firades med råge. Måste ju berätta lite halvt om vad som hänt senaste dagarna, eftersom jag är så dålig på att uppdatera mig. I onsdags när jag ska åka hem vill inte SL att jag ska komma hem. Kommer till danderyd halv 8, bussen ska gå 19.42. När klockan är 20.00 går en person ut ur kön, han är busschaufför och går och hämtar en buss. Väldigt snällt tycker jag eftersom han faktiskt inte jobbade längre. Han kommer fram med bussen. Och när han lämnar danderyd så svänger han ner på motorvägen mot STAN istället för täby. Då tänkte jag "men ta mig faan, ska jag aldirg få komma hem?". Men så var det någon kurig tant som frågade honom och då var de tydligen stopp på vägen där bussen brukar åka och så är de nån annan kärring som säger "vadå då kan man väl ropa ut de i högtalarna". Då blev jag fan arg. Han hämtar liksom en buss och kör hem alla, fastän han inte jobbar och de har mage att klaga. Så typiskt svenskar! Min resa hem tåg mig 1 timme och 25 minuter, istället för kanske 35 minuter. Snacka om att jag var hungrig när jag kom hem.

Sen i torsdags blev det mysmiddag med E. Det var underbart och sjukt gott. Blev inte en för sen kväll då båda var toktrötta och tittade i kors. Sedan var det ju Midsommarafton. Började dagen med att vakna ganska tidigt då jag och E skulle ner till täby centrum en stund för att se ifall man kunde hitta nån klänning inför midsommar. Det var ett dött lopp. Hälften var stängt och det fanns knappt något alls. Sen bar det av hemmåt. Fixade mig i ordning lite granna, målade naglarna och så vidare. Knatade över till E och tog de första glaset vin för kvällen. Hade redan smuttat på en öl medan jag gjorde mig vacker. T va så snäll att hon hämtade oss hos E då vi hade en del att bära med oss. Såg ut som om vi skylla flytta haha. Kvällen var underbar med roliga människor, mycket alkohol, relativt fint väder och t o m bastu. Så detta var en sjukt rolig midsommar och ta mig fan vad mycket bilder som togs! Underbart!


Midsommardagen ska man ju inte tala om. Lyckades ta mig ut ur sängen vid 1 tiden. Då hamnade jag i soffan och låg där tills kl 17. Kl 16 orkade jag klä på mig kläder, haha. Efter 5 gick jag till Ica för att införskaffa cola, vilket som jag behövde väldigt mycket. Sent på kvällen blev det en promenad med E. Vilket var great!


oh my god!

Haha säger bara OH MY GOD! Seriöst American Idol har fan gjort min dag! Vilka jävla, förlåt för uttrycket, miffon som söker. Haha. Sitter här och skrattar så jag nästan kissar på mig. Hur vågar de ens ställa sig framför dem? En sak att sjunga hemma i sin ensamhet, när ingen hör, men framför dem? Herrejävlar! Haha.  Nån som läspar så man inte hör ett ord, samtidigt som han sjunger i nån blanding av smurfarna och någon som är hög på helium. Hur tänkte han nu? Jag tycket verkligen detta är den roligaste delen på American Idol När uttagningarna håller på. Så sjukt konstiga och roliga människor samt de som faktiskt sjunger otroligt bra.

Ska fortsätta att skratta lite nu. Känner att det är det jag behöver just nu. För tror att det här kommer bli en väldigt känslosam och jobbig kväll.. ännu en gång. When will everything end? Fuck, give my family a break! Har vi inte varit med om tillräckligt senaste tiden, eller? Fan alltså. Tänker på dig och håller tummarna att du blir bra snart. Usch! :(


obehagligt

Snacka om tur jag hade idag då. Satt och tänkte igenom lite saker som jag inte för glömma tillsjag åker till Kreta. T ex kopiera min nyckel, eftersom min "kära" hyresvärd fortfarande inte gett mig en till, även fast de står på mitt kontrakt. Sedan kom jag på att mina p-piller typ var slut. En enda karta kvar. Kommer typ räcka tills dagen efter jag kommit hem från Kreta ungefär. Smart. Jag är ledig idag och imorn. Annars jobbar jag hela tiden och ja då hinner jag minsann inte gå till barnmorskan. Haha, låter så knasigt att jag är så "gammal" att jag måste gå dit nu. Så jag ringde i morse, och lyckades få en tid idag på eftermiddagen. Annars hade jag fått vänta tills efter resan. Vilket hade varit ganska så tajt. När jag väl är där får man ju alla trevliga frågor om man röker, snusar, har fast partner eller inte, glöm ej att använda kondom och så vidare. Härligt. Not! Men men, sen kom ju den jobbiga frågan "har du tagit ditt cellprov?". Nej, det hade jag ju inte, fått kallelse men fick en isklump i magen så jag gick aldrig. Plus att jag jobbade då (som jag skyller på). Men idag var dagen. Så idag kunde jag ju direkt inte säga nej. Ta mig fan va obehagligt det var. Nog med att man måste ligga med benen i vädret, Men fan usch! Gjorde väl inte ont direkt, men sjuk obehagligt och, ja jag har fan ont nu. Så här i efterhand. Är det normalt på en skala? Fy fan. Sen känner man sig ju fan gammal eftersom man inte blir kallad före 23 års ålder.

Haha vilket inlägg de här blev. Ganska knasigt. Men det gör ju ont ju. Så går jag till apoteket och tänkte att jag hämtar ut dem direkt, innan alla pengarna tagit slut. Eftersom jag inte fått min skatteåterbäring än. Men nej då hade de inte kommit in än, receptet alltså. Så måste ner till täby centrum imorn igen, köpa p-pillerna, handla på systemet inför midsommar, orkar inte de en annan dag. Oh idag såg jag min klänning. På rea. Endast 100 kr. Men självklart så var den en storlek för stor, kanske bra det ändå. Så jag inte kom hem med ännu en klänning. På rea. Nej, nu måste jag göra med redo för kick of. Är jag sugen, njaa..


film, kramkalas & gummistövlar

Då är det söndag. Det ösregnar. Och spenderar man då denna dag eller kväll på bästa sätt. JO! Jag knatar över till E och kör lite film, chips & middag tillsammans. Kanske med levande ljus och en kram eller två vem vet? Haha, vadå vi ska ju gifta oss på kreta har vi ju kommit fram till. Haha. Fan vad underbart! Glad att jag har dig. Nej, dags att ta fram sitt nya paraflax med döskallar & hjärtan på och ge sig ut i regnet. Borde verkligen köpa gummistövlar...

nyårslöfte

Hittade min lista med nyårslöften lite längre bak i bloggen (eller vad man ska säga) och ta på fan så kan jag bocka av ganska så många av den. Detta var listan:

- Skratta mer
- Vara gladare
- Börja träna
- Gå ner mer i vikt
- Hitta mig själv
- Säga JA till mera saker
- Äta nyttigare 
(till viss del ändå)
- Klara av den sista kursen så jag får mitt diplom
- Sjunga mer Singstar
- Prova på nya saker, exempelvis salsa kanske?

Och se så många som jag lyckats med (: Nästan lite stolt över mig själv. Så en del av de har jag klarat av. Fan vad underbart! Salsan ska ja ta mig fan börja på eller i alla fall testa på. Det kan ju bli min nya träning så kan jag strycka två av de tre sista sakerna på listan. Fucking great!


kisses


need a hug


opsy

Då var man förkyld, igen. Vad här det som pågår egentligen? Jag var ju nyligen sjuk kändes det som. Och det är samma skit igen. Förkyld, hostar och ja fan och hans mormor. Inte så mycket feber i alla fall. Än så länge. Usch. Jag vill inte vara sjuk. Det är piss. Dock så är det ju bra att det händer nu och inte senare, efter som då åker jag till Kreta. Sen ska man ju inte tala om midsommar. Då ska jag har väldigt roligt. Vet inte vad jag ska hitta på än så länge, inte ritkigt bestämt mig.

Gud vad tråkigt jag har varit senaste tiden med bloggen. Har inte haft så mycket att säga egentligen. Eller så har jag det men det är sånt som jag inte kan yttra mig om här. Idag är det ändå ganska fint väder, då känns det drygt att bara behöva sitta ensam inne och snörvla för mig själv. Det är ju inge kul. Varför kan man inte få ha sällskap när man är sjuk. Egentligen. Utan då ska man bara sitta inne och uggla i soffan med näsdukar överallt och droga sig med alvedon.

Hmh.. vad för intressant kan jag skriva då? Ehm. Helgen var trevlig. Firade E i fredags med lite partaj och sånt. Drack en del vin då jah. Haha. Lördags träffade jag mamma först i centrum och trallade runt lite. Åkte på födelsedagsfika hos E, så sjukt gott, blev en perfekt frukost för min del. Gick hem efter detta för att göra mig vacker inför kvällen, för nånting kunde ju hända, right? Men eftersom det var fotboll var ju svergie totalt dött mellan 19-22 ungefär. Men de vart lite fotboll med E och grabbarna sedan bar det av hem till B och vi bastade. Var riktigt härligt att sitta i bastun med en 3.5a i handen och bara njuta. Sen klagar man ju inte på att det var jag &  E samt 6 pojkar. Riktigt trevligt!


Nej, dags att ta sig i kragen och röra sig mot ica stop eftersom jag inte har någon mjölk hemma. Och då kan ja ju inte dricka te. Eller kaffe.


Caio Bella!


sweet

Ett bra ord. Sweet. Idag är en bra dag. Dagen är alltså sweet. Tråkigt att vädret sög då jag äntligen var ledig. Men nej, inget solsken så att jag kunde bättre på min bränna så att jag slipper vara genomskinlig. Nej. Utan tokregn och rusk hela dagen. Konstigt nog har Rex velat vara ute ändå. Dagen har spenderats med S, min underbara granne, som också var ledig. Vi glodde på film, snackade skit och hör och häpna, vi rökte t o m vattenpipa. Så mysigt. Kändes som om det var semester. Vi glodde på stardust, en film som jag faktiskt gillar. Efter det var de dags att bege sig hemåt. Slänga sig i duschen laga middag och sedan parkera mig i soffan framför Supernatural. En sjukt bra serie. Dock så blir jag lite rädd, måste jag erkänna, så nu känner jag mig lite sällskapssjuk. Kom och håll mig sällskap! Jag är lite rädd och ensam, haha. Sweet!

I blame my myself for hating you

Det är ganska konsigt hur man ser på människor ändå. Speciellt dem som du tror att du känner. De gäller ganska många jag känner om jag ska vara ärlig. Jag tror att jag känner dem, men nej. Helt plötsligt visar sig djävulen i dem och de är inte alls den personen som jag trott att de har varit. Det är ändå ganska så sjukt. Så sjukt att man forfarande kan känna och bry sig om personer som krossat än hjärta totalt. Gång på gång på gång. Och för att göra det klart, det är inte HAN, "min" som krossat mitt hjärta dessa gånger. Det är någon annan. Min del, min "kärlek" är redan slut för länge sen. Det är inget som jag som jag lägger energi på. You're gone. Inget jag saknar. Det här är så mycket större och så mycket värre smärta än du någonsin kunnat "ge" mig. Det här sårar mig mer än vad du kan förstå. Men. Om jag tänker tillbaka på dig, min kärlek, som jag hade. Då finns det inte allt för mycket att säga. Like i've said. I will never hate you for not loving me. But I will because you broke my heart. And you broke my heart when you made me feel like I was nothing. When you forget about me, and someone else was everything you wanted. I blame my myself for hating you.Fick mig att känna mig som om jag inte var värd något. I will always hate you for breaking my heart. But thanks to you, I will love me self more for each day. Thank you. Tack att du krossade mitt hjärta, det fick mig att älska mig själv så mycket mer och faktiskt värdesätta mig själv som person. Så tack. Jag hade ett helvete, men nu.. har aldrig varit så lycklig nånsin. And I have the love of my life, Rex. Den gulligaste kissen någonsin. Som ger mig mer kärlek än du någonsin kunnat. Faktiskt.

beslutsångest

Varför ska det alltid vara så otroligt svårt att hitta vad man ska ha på sig? Dagen ska spenderas med S inne i stora staden med glass i solen. Lite shopping kan man ju hoppas på, dock bara fönstershopping för mig. Men jag har sjukt mycket kläder, men inte fan finns det något att sätta på sig! Irriterande med beslutsångest...

RSS 2.0