bye bye götgatan

Jaha, då var det dags. Imorgon ska jag för sista (?) gången stå och jobba i den underbra butiken på götgatan. Det känns lite bittersweet. Har verkligen trivts där och hoppas jag kommer trivas i gallerian. Jag har haft underbara, vad blir det, 7-8 månader där, och kommer sakna alla väldigt mycket. Chefen L har ju stöttat mig något otroligt och likaså har R. De är de två som jag jobbat mest med. Tror jag absolut kommer trivas i gallerian. Men just nu är det ju götgatan som jag känner mig hemma i. Hoppas allt blir bra och jag inte saknar dem för mycket! <3

smile?

Smile though your heart is aching
Smile even though it's breaking
When there are clouds in the sky
You'll get by
If you smile through your fear and sorrow
Smile and maybe tomorrow
You'll see the sun come shining through for you

Light up your face with gladness
Hide every trace of sadness
Although a tear may be ever so near
That's the time you must keep on trying
Smile what's the use of crying
You'll find that life is still worthwhile
If you just smile

glädje

Så står jag på jobbet. Är smått uttråkad. Så jag fular mig lite genom att gå in på facebook. Och vad ser man då först. Jo, att det står  efter Es namn "ullis kom hem nu!". Sedan ett gulligt meddelande om att jag var dum som jobbade och att hon behövde vara ensam. Haha du är bara för söt. Det gjorde min dag, hjärtat!

för snäll...

Det är ganska så stört hur snäll jag är ibland. Jag är verkligen för snäll. Okej, jag är en snäll människa, det vill jag inte ändra på. Men här sitter jag, efter att jag haft magvärk och skakningar sedan jag såg samtalet och att jag till slut ringde upp. Ville bara ha det överstökat. Det var en än gång angående klockan som blev stulen. Tyvärr, jag har fortfarande inte något kvitto. Men vad gör jag då? Jo, jag sittar och letar upp en bild på klockan på nätet, mejlar den till honom (exet alltså), sedan letar jag upp mejladressen till stjärnurmakarna och skickar iväg ett mejl för att se ifall jag kan få tag på en kvittokopia...

Varför gör jag det egentligen? Jo, det är självklart att jag fortfarande bryr mig om honom, eftersom 5 år är en väldigt lång tid. Men jag ska inte behöva känna att jag "måste" göra sånt. Men ändå gör jag det.

Det är verkligen sjukt att fortfarande så mår jag skit så fort jag ser hans namn blinka på displayen, hör hans röst... Please just stop! Jag vill inte. Jag vill inte vara så jävla svag att jag låter honom ha den makten över mig. Men du gör det ju inte för att vara dum, tro inget annat, det förstår jag ju. Du kanske bara ville prata eller nått. Men jag kan inte prata med dig, it breaks my heart.

Kom hem till en trevlig överraskning. Min personilga almanacka hade kommit. Pysen tjugohundranio. Jag hoppas på ett bra år.

skakar

Det är sjukt hur ett missat samtal från dig får mig att börja skaka...
Tänk vilken makt du fortfarande har...

Som en blomma slår ut

Det tar tid, att lära sig le att lära sig se, vad man verkligen har
Och det tar tid, att öppna sin själ  när nån vill dig väl, att våga stå kvar 
Och det tar tid, att släppa inpå att våga va två, i allt livet ger
Och det tar tid, men när det väl sker när man åter kan le, och man kärleken ser 
Ingen rädsla finns kvar, alla frågor får svar när din värld är här, och din trygghet jag har
Du fanns här till slut, inget blir som förut livet börjar igen, som en blomma slår ut 
Det tar tid, att fortsätta gå genom tvivlens ridå, bortom misstagens berg
Och det tar tid, men när man når fram, när hav möter land, och det gråa får färg 
Ingen rädsla finns kvar, alla frågor får svar när din värld är här, och din trygghet jag har
Du fanns här till slut, inget blir som förut livet börjar igen, som en blomma slår ut
Det ska aldrig mer ske, att jag glömmer att ge, att jag vänder mig om, och vägrar att se
Hur du finns här för mig, full av lust utan krav naken står jag vid dig, tillsammans ger vi oss av 
Ingen rädsla finns kvar, alla frågor får svar när din värld är här, och din trygghet jag har
Du fanns här till slut, inget blir som förut livet börjar igen, som en blomma slår ut 
Som en blomma slår ut











I love this song


Is it enough?

Sometimes I get so weird
I even freak myself out
I laugh myself to sleep
It's my lullaby
Sometimes I drive so fast
Just to feel the danger
I wanna scream
It makes me feel alive

Is it enough to love?
Is it enough to breathe?
Somebody rip my heart out
And leave me here to bleed
Is it enough to die?
Somebody save my life
I'd rather be anything but ordinary please

Make me beautiful

En tisdag. En ganska så jobbig tisdag. Börjde jobbet kl 9 imorse och jobbade tills 19. Det är faktiskt, även om det inte låter så, ganska så jobbigt att stå upp en hel dag. Sedan när man även måste le, se bra ut med tons av smink, samt plocka upp den feta leveransen som kom. Lägga en beställning, lägga ner lika mkt energi på varje kund och alltid ha detta jävla leende på läpparna. Sedan så får det ju inte se fake ut heller. Men fan vad jag är grym på det alltså. Oavsett mitt humör eller vilka känslor som bråkar i bakhuvudet kan jag fortfarande göra ett jävla bra jobb. Om jag får säga det själv. Jag lägger upp det där "jag-är-så-söt-och-snäll-och-vet-exakt-vad-du-behöver"-leende och sedan går det utav bara farten. Idag har jag haft en jävla massa saker i huvudet. Jag har tagit emot beställningen, jag har tagit hand om kunder, lagt ut alla nya varor, lekt med nytt smink som kommit in, tagit hand om massor av kunder, även fixat men en ny beställning, städat, stått upp i 9 timmar i jobbiga skor och även sminkat en förkyld människa och sålt smink för 600 kr, endast till henne. Jag har fan mina dagar.

Sedan kommer man hem, trött och äcklig och vad ser man då. CSN vill sno mina pengar.. och fy fan vad mycket det var på! *svimmar*


Shoppaholic

Då vart det ju så att jag hittade skor till slut. Tre par till och med. De skorna för 400 kr blev det inte. Utan ett bar som var ganska så lika. Stövlarna alltså. Så jag köpte mig ett par nya heta stövlar med kankse 7 cm klack, ett par marinblå låga och supersköna pumps sen ett par jättefina svarta pumps med träklack. Allt detta för.. vänta på det *trumvirvel* 198 kr! Ibland är det riktigt kul att få till det så där bra. Så nu behöver jag ett tillfälle att gå ut och trippa runt i mina skor. Bauer på lördag kankse, E? ;)

Regnig måndag

Idag är det verkligen en typisk måndag. Blött, regnigt, tråkigt och ensamt. Hmh.. bara för att jag har ett lite annorlunda schema denna dag så blir jag överdrivet trött i stället. Somnade kanske lite väl sent för att orka gå upp kl 8. Jag börjar irritera mig på mig själv. Som förra inlägget bevisar hade jag en ganska så dålig kväll. Tårarna rann och alla jobbiga tankar surrade runt i huvudet. Varför blir det så? Nej, ska sluta med sådant nu. Jag ska inte låta fler tårar rinna på grund av dig. En del av mig blir också besviken på mig själv. Inte ska jag låta dig ha sån makt över mig egentligen. Liksom okej du var mitt livs kärlek. Jag kommer nog alltid att älska dig. Jag vill ju egentligen inte förlora dig mer än jag redan har. Men tror nog du förstår ändå. Inte helt 100 på att det kommer gå. Jag får nog acceptera att jag förlorat dig. Men det förstår du säkert.  Du är ju en av dem som känner mig bäst, och det skrämmer mig. Kan inte tänka mig att inte få träffa dig varje dag, prata med dig när jag känner för det. Synd att det inte fungerar så. Har ju inte dig kvar längre..

Nog tjatat om det. Över till något roligare tycker jag. Helgen har varit bra. Lekt med E varje dag. Som jag sagt tidigare blev det ju Tegel i fredags. Lite sent påtänkt så där, även lite fest hemma hos R. Att jag aldrig lär mig. Festa dagen innan jobb, No good! Var så stört trött. Sedan efter jobbet bar det ju av hemåt, dricka vin, singstar samt Bauer. Så på två dygn sov jag ungefär 5 timmar. Inte heller så bra det. Skönt dock har jag inte varit (alltför) bakis dessa dagar. Söndagen spenderades först med att sova tills kl 12. Försöka väcka E lite snällt då vi hade planer att åka till Arninge. Vilket vi gjorde. Jag behöver nya stövlar. Mina jag har har hela sulan släppt på så de senaste dagarna skulle jag lika gärna kunna gått utan för jag har varit SÅ blöt om fötterna. Kunde ju fan simma i skorna! Sen så hittade jag ju mina drömstövlar! Tyvärr inte på rean. Så nu står jag i valet och i kvalet. Ska jag unna mig att spendera 400 kr på ett par nya stövlar. Ska åka förbi skopunkten på lunchen och se vad de har att erbjuda.

tierd

Jävla blogg helvete. Här spelar de ingen roll att man skriver. Det jag ville säga är att jag är så jävla trött på att jag är den som ska gråta, vara ledsen och känns som om hjärtat går sönder och att ingen någonsin kommer älska mig igen. Varför känner jag ens så? DU ville inte ha mig länge. Du krossade mitt hjärta. Och belive me, många dagar så vill jag inte ens leva och det är ditt fel. Jag gav allting till dig. Lämnade vänner och familj i andra hand. Jag gjorde allt för dig. Och fan vad jag ångarar mig. Ibland önskar jag att jag att jag kunde hata dig, men det vet du att jag inte kan. Jag vill bara kunna gå vidare men de går inte.. Jag har aldrig någonsin känt mig så värdelös, äcklig och oälskad som du fått mig att känna mig. Jag bryr mig inte om du blir sårad, arg eller förbannad för det jag skriver nu. DU KROSSADE MIG! Lev med det, Jag gav dig allt jag hade och du kastade bara bort det som om det var inget värt och nu vet jag att det är allt jag betyder för dig. Inget alls. Det har jag säker inte ens gjort. Fy fan för kärleken säger jag. Aldrig vill jag bli kär igen, när the love of my life kunde krossa mig totalt som om det inte var några problem alls. Du gjorde de ju utan att ens blinka. Sen kan du bara börja älska någon efter sisådär en två månader. TACK! Så jävla lite betydde jag för dig. Varför bryr jag mig ens? Jag är så trött att du, fastän jag inte ens pratar med dig har du en sån jävla makt över mig. Kan du inte bar sluta. Jag vill inte mer. Jag orkar inte gråta fortfarande nästan varje dag. Det är här var ditt val och ändå är det JAG som ska behöva må piss varje dag, gråta, tappar livsglädjen och bara önskar att jag kunde somna och slippa allt. Är de rättvist?

Vad jag än gör eller tänker eller drömmer så finns du där. Jag tycker fan inte det är rättvist. Du har ju lämnat allt som har med mig att göra för länge sen och tänker inte ens på men en enda sekund per dag. Och jag kan inte få dig ur mina tankar alls. Allt jag gör eller tänker så finns du där. Du var min livs kärlek, fattar du inte det? Och du kastade bara bort mig som om jag inte var något värt. Fan vad jag vill kunna vara vän med dig. Men det kommer aldrig fungera. Nu har de nästan gått 6 månader och så fort jag ser ditt namn, tänker på dig eller hör din röst få bryter jag ihop. Så hur fan tror du vi ska kunna va vänner? Du gjorde ditt val, du tyckte inte jag var tillräcklig, du ville hellre ha en yngre modell som kunde "förfylla dina" behöv. Jag var tydligen inte värd de.Jag orkar inte mer. Snälla låt mig bara vara... om vi nån gång kan bli vänner eller så så hör jag av mig. Men jag klarar inte de nu. Mår piss varje gång Men vad spelara det för roll. Du har ju en ny "kärlek" inte fan betyder jag något för dig....

...

I gave you my love in vain
My body never knew such pleasure
My heart never knew such pain
And you
....
You left me so confused


hate

I fucking hate this...


du har redan gått vidare, varför kan inte jag få göra det?
Hör en enda jävla låt och hjärtat går sönder och jag tårarna börjar rinna direkt.
FUCK YOU!




i love this

I love this song, but you don't remember do you?


f you're not the one then why does my soul feel glad today?
If you're not the one then why does my hand fit yours this way?
If you are not mine then why does your heart return my call
If you are not mine would I have the strength to stand at all 
I never know what the future brings 





But I know you are here with me now
We'll make it through 
And I hope you are the one I share my life with
I don't want to run away but I can't take it,
I don't understand If I'm not made for you then why does my heart tell me that I am?
Is there any way that I can stay in your arms? 
If I don't need you then why am I crying on my bed?
If I don't need you then why does your name resound in my head?
If you're not for me then why does this distance maim my life?
If you're not for me then why do I dream of you as my wife? 
I don't know why you're so far away 
But I know that this much is true
We'll make it through 
And I hope you are the one I share my life with
And I wish that you could be the one I die with
And I pray in you're the one I build my home with
I hope I love you all my life 
I don't want to run away but I can't take it,
I don't understand If I'm not made for you then why does my heart tell me that I am
Is there any way that I can stay in your arms? 
‘Cause I miss you, body and soul so strong that it takes my breath away
And I breathe you into my heart and pray for the strength to stand today
‘Cause I love you, whether it's wrong or right
And though I can't be with you tonight
You know my heart is by your side 
I don't want to run away but I can't take it,
I don't understand If I'm not made for you then why does my heart tell me that I am
Is there any way that I can stay in your arms?

Tokfrans, allt jag har att säga

Så snällt som Sofie kallade mig, tokfrans. Och jag håller med dig. Inte alls så bra att gå ut och partaja när man ska upp och jobba dagen efter. Men det verkar ju alltid bli så när jag väl jobbar. Men när jag är helt ledig, neej vad händer då, inget alls typ. Så efter en tröttsam dag med lite sömn på jobbet var det dags att bege mig hemåt. E hade ju så snällt sovit kvar i lördags morse och lekt hemmafru. Var diskat och städat när jag kom hem! Den du! Tack så mycket för det, raring! Sedan började vi eftermiddagen/kvällen med att först inhandla lite käk. Nått var vi ju tvugna att äta och fan vad gott det blev.! Baconinlindad kycklig med bacon och superkryddig cream fraisch sås inuti. Mums! Jag och E har blivit riktigt bra kockar nu alltså, okej att hon är kock men ändå. Sedan vart det lite vindrickande och lite singstar. Det är alltid lika trevligt, Eftersom vi ändå är på en "tränings-gå-ner-i-vikt-fina-till-somaren"-diet eller vad man ska säga så blev det minsann inge chips eller så. Det var gurka och morots bitar som vi dippade i en härlig dipp. Sedan drog vi vidare till Bauer. Det är nog min nya favokrog på söder. Det är (relativt) billigt där. Sjukt goda drinkat som det har där. Jag och E hade en toppenkväll, hade varit jättekul ifall S också kunde hängt på, men det får bli nästa gång tycker jag! Vi tjejer skulle ha de toppen tycker jag! Nej nu är det dags för mig att laga lite middag känner jag. I'm gonna have a taco today!

tröttast

Då står jag här på jobbet i mörkret och busar. Inget internetanvändande, nej nej. Det gör jag ju inte heller? Hihi. Jag är så sjukt trött tack vare gullig E som fick en underbar tanke att dra till tegel igår. Vilket vi gjorde för att se att de var nästan tokdött, så vi åkte hem till R istället. Var skoj, inte sett honom på ungefär 6 år eller så? Haha hej liksom. Där var de inte heller så mkt folk, men ett gäng med 20 plusare som kör "jag har aldrig". Hmh.. inte min kopp te direkt. Men det var trevligt ändå. Sen är jag så fascinerad över hur pengarna ALLTID kan ta slut, fastän jag egentligen inte spenderade några. Undra hur mkt E har kvar, haha. Här står jag i mörkret, okej jag har redan skrivit det en gång. I butiken är det ljust, gör nästan ont i ögonen, men utomhus ser det ju ut som om klockan är 5 på morgonen eller nått. Rusktigt! Sen ösregnar det ju också. Äckligt. Inte undra på att jag står här helt ensam, endast varit förbi 2 kunder sedan jag öppnat. Tråkigt. Jag vill bara hem och sova lite granna. Lyckades ju med konststycket att somna hela bussresan, på hela 5 min, somnade mellan varje station på tunnelbanan samt tog en 15 min powernap när jag kom fram till jobbet. Det kanske inte är så bra att gå ut och partaja när man ska upp kl 8 dagen efter. Sen är jag lite fundersam... Vaknade med ALLA kläderna på imorse. Smöret stod framme. Lika så osten. Knasigt. Kommer inte ens ihåg att jag somnade igår eller sa godnatt till E. Det kanske är ett bevis på att jag inte borde dricka så mkt när jag ska upp och jobba. Jag måste se såå trött ut. Tacka Gud att det finns ton med smink här så jag slipper se mina svarta ringar under ögonen. Dock kan jag ju inte göra något åt att ögonen svider och är rödsprängda. Känner att folk verkligen tittar på mig. Sedan har jag ju lyckats dra på mig en form av en förkylning igen. Kan den inte bra dö så jag slipper? Trött på att gå omkring och snörvla var eviga dag i 8 veckor nu. Ge dig!  Nej nu borde jag nu lämna datorn i fred och pilla runt i butiken så det faktiskt ser ut som om jag jobbar lite granna. Men det gör jag ju faktiskt. Bara inga kunder som vill komma in och leka med mig. Tråkigt ju. Men snart, om typ en timme kommer M och gör mig sällskap!

Ciao så länge.

käpprätt åt helvete

Som det märks har jag haft en bloggtorka. Inte skrivit något annat än knas senaste dagarna. Så vad ska jag skriva idag då? Hmh... Har snart haft ens vecka uppehåll av min vän ovanan. Som jag slutade med förra lördagen. Självklart hände det jobbigt i söndags, bara för att jag inte "fick" utnyttja min dåliga vana. Men men, jag tog mig igenom det ändå, konstigt nog, så nu ska det nog gå vägen. Denna vecka har varit lite knasig ändå. Humöret har åkt upp och ner en del. Som för nån dag sen när allting bara går käpprätt åt helvete. Går från jobbet och det är tokblött och snö samtidigt. Sulorna på skorna hade spruckit så jag vart dyngsur. Kunde lika gärna har gått barfota. Sedan halkar man nästan på ändan men klarade mig i sista sekunden. Kommer hem och ser att jag fått lite räkningar. Äntligen tänkte jag, då börjar det rulla som vanligt. Men då ser jag att räkningen är på 1000 kr! Yippie kay yay mother fucker! Vart ju inte lika glad då kan jag ju säga. Sen så står det att jag ska BETALA för att jag INTE har Telia abonnemang. Det dummaste jag hört! Men det löste jag. Sedan när jag ska laga middag så bränns ju skiten vid, självklart! Det vet inte min dag helt enkelt.

Nu längtar jag bara tills morgondagen. Att jag ska hinna förbi systemet på lunchen och köpa hem lite vin så jag har något för helgen. Sedan är det bara några timmars jobb på lördagen. Sedan hoppas jag att det händer något roligt på lördag. Vill ut och antingen bara ta ett glasvin, en lugn drink eller två, eller ut och dansa mina lurviga (eller hur man nu säger) och är ute hela natten lång!

Are you with me?

A knights tale


With hope. Love should end with hope.
Hope guides me. It is what gets me through the day and especially the night.
The hope that after you're gone from my sight it will not be the last time I look upon you.



Sayings

Hittade en sida med fina och gulliga sayings, så tänkte att jag lägger till några här.


" The pieces of my broken heart are so small that they could be passed through the eye of a needle"

" Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why we call it the present."

" In order to be someone, you must first be yourself."

" A real friend is one who walks in when the rest of the world walks out."

" Nothing improves the memory more than trying to forget."  (den här kan jag hålla med om...)

" Love can sometimes be magic. But magic can sometimes...just be an illusion."

" You don't love a woman because she is beautiful, but she is beautiful because you love her."

" Don't hold to anger, hurt or pain. They steal your energy and keep you from love."

" STUPID = Smart Talented Unique Person In Demand"

" Your friend is the person who knows all about you, and still like you."


UPDATE: This is just so beautiful "With hope. Love should end with hope"

So true



"Vad är det för fel på onani?
Det är ju sex med någon du älskar"



Sinnessjukt

Det är sjukt, nu har jag gråtit halvt om halvt hela tiden sedans kl 3...


Tortyr..

Helt otroligt. Här har jag känt mig helt okej och stark under några veckor och vad händer? Jo, självklart så ringer the ex. Jag som hade känt att de varit skönt att jag inte pratat med honom på en månad och på så sätt lyckats bygga upp en mur för att orka med vardagen. Och nu har den rasat. Nu känns det som om jag är nere på botten igen och måste börja om från början. Inte det att vi bråkade i telefonen eller att det var otrevligt så. Men bara att höra hans röst gör att jag börjar skaka och illamåendet kommer tillbaka direkt. Bara att höra hans röst får mig att förstå allting som jag aldirg kommer få. Och saknaden blir då enorm. Sen blir jag så arg och avundsjuk då jag vet att hon sitter där. Säkert precis bredvid och finns där för honom på det sättet som jag en gång fanns. Varför ville du inte ha mig längre? Är jag en sån hemsk person? Sen så ringde han för att fråga om jag hade kvar kvittot på en klocka som jag gav til honom förut, då den har blviit stulen. Sen så måste jag sitta och titta igenom alla bilderna på honom och oss för att se om den fanns med på någon av bilderna. Vadå det kändes som tortyr.

Så nu sitter man här med tårarna rinnandes och känner panikkänslorna ta över igen. Fan, jag som trodde att jag mådde bra igen. Fan vad fel man kan ha. Nu har jag gråtit så mycket att alt smink, som jag sminkade mig med precis innan han ringde, har försvunnit. Har en enorm huvudvärk och ögonen är stora, röda och uppsvullna och hela ansiktet bara svider.

Därför undrar jag först om främst, varför blir det så här? Är det någon som tycker att det är kul att leka med mina känslor. Och det som faktiskt är de mest sjuka är att jag ha känt på mig de senaste dagarna att han skulle höra av sig.. och vad händer?

Krossad. Heartbroken, Fucked up. Alone.




Promenad och komplimanger

Det är ett under ändå hur en liten komplimang kan göra. En om dagen och man går omkring och ler resten av dagen. Igår fick jag två till och med tre stycken på samma dag. Det kändes bra faktiskt. Den första var så fort jag kom in på jobbet och jag skulle jobba med M, som jag inte jobbat med sedan innan jul, och det första som hon sa var "Gud vad du har blivit smal, fan vad snygg du är!". Efter denna komplimang gick jag omkring med ett stor leende, vilket uppskattades utav kunderna också. Sedan var det dags för en makeuprådgivning som jag gjorde på en väldigt trevlig kvinna. Mitt i allting, när jag lägger på en härlig silver/grå färgad ögonskugga så säger hon "Du har verkligen jättevackra ögon!". Då blev jag jätteglad. Har alltid gillat mina ögon, men det är ju ingenting som man säger. Men när någon annan ger mig en komplimang för dem så blir jag nästan generad. Eller blir i och för sig alltid generad när någon ger mig en komplimang. Inte van att få dem samt inte bra på att ta dem. Kanske något som jag måste arbeta på?

Sedan sent igårkväll så kom E förbi och vi hängde bara framför tvn tills vi blev alldeles för trötta och bara skrattade. Låg och pratade fram tills kl 2 på natten om allt mellan himmel och jord. Vi hade redan bestämt att vi skulle ta en promenad idag och det gjorde vi. Vi gick till Täby Centrum ifrån mig, det var väldigt skönt men inte allt för långt. VI har även varit mkt duktiga nu. Åt frukt hela kvällen igår istället för att vi ska dra i oss onyttigheter. Hmh.. borde göra mina övningar nu så att jag får lite motion idag. Låter konstigt "mina övningar" men kör lite hemma-träning för att träna till kroppen. Och lite granna fungerar det ju iaf. Men snart blir det hårda tag. Kreta here we come!


Tatuering

Nu sisådär några timmar senare har jag suttit och tittat på tatueringar. Sett tusentals känns det som. Men nu har jag hittat en tror jag. Det är en zibu tatuering. Som är mer som ett mönster eller vad man ska kalla det. Hittade en superfin som betyder HOPE. Jag funderar faktiskt på att göra den. Har t o m ritat den på mig själv för att se hur det skulle se ut. Såg riktigt bra ut, faktiskt.

Like they say. Hope is the last thing that leaves a person.

Nu kommer det i alla fall aldrig försvinna från mig.

Change

Då var det dags. Nu ändras allting. Det är bestämt att jag nu är inne på mina sista två veckor på Götgatan. Det har verkligen varit toppen att jobba där men nu är det dags för mig att flytta på mig. Nu bär det av till Gallerian istället. Ungefär samma jobb, nya medarbetare och en ny chef. Det känns spännande och lite annorlunda. Får ju även en fast tjänst då vilket känns toppen!

Även jag ska förändra mig. Börja träna, så jag kan bli fit for fight inför Beach 2009. Resan är ju redan bokad så det är så kul att ha något att se fram emot! Två veckor i Grekland på Kretas fina stränder med massa paraplydrinkar i handen! Jag ska även sluta med min ovana, som även varit en kär vän när saker och ting känts svåra. Kommer nog bli ganska tufft men inget som jag inte klarar av.

Tatueringen får tyvärr ligga på hyllan en stund till då jag blivit osäker på motivet, igen! Irriterande. Men sitter nu och pillar med en egen som jag ritat. Kände att det kanske inte är så kul att bara ta ett motiv som jag hittat, bara så där. Men får se hur det blir med den eller om jag kommer komma på ännu en annan. Sen har jag inte pengar till den just nu då jag även ska spara pengar till resan, färga håret blondare, betala tillbaka till P för alla möbler osv. Men den lockar ju så sjukt mycket. Känns, på ett konstigt sätt, som om den kommer göra så att det känns som om jag faktiskt gått vidare, till nästa steg. Weird, but that's the way I feel.

Idag har jag i alla fall en bättre dag. Mycket på grund av E som står ut med mitt gnäll och tjat när allt är jobbigt. Tack! Samt att saker och ting faktiskt börjar ordna upp sig i livet. Kreta har väldigt mycket med det att göra också då jag har något att se fram emot!

What do I do when things feel bad?

Ja, vad gör jag? Jag trodde att jag mådde bättre, och det har jag gjort. Väldigt bra har jag mått. Vågade mig nästan på att säga att jag var lycklig, igen. Den känslan har jag inte känt på, ja sisådär 4-5 månader. Så har jag känt den lite halvt om halvt senaste veckorna. Och sen igår så vart det bara piss. Vaknade på morgonen och kände bara Fuck. Glitter i ögonen, som jag faktiskt haft senaste tiden var borta. De jobbiga tankarna började arbeta sig in i hjärnan igen och tomheten jag känt i hjärtat kom tillbaka. Tacka gud att jag har ett jobb som jag kan fördriva tiden på under dagarna så att jag inte hinner känna eller tänka under de timmarna som jag jobbar. När jag kom hem kändes tomheten enorm och det började nästan göra ont. Jag vet att allting går upp och ner och att det kommer göra så. Igår kändes det som om jag var på botten igen. Kände mig ensam, tom, oälskad och äcklad av mig själv. Igår kändes det bara så otroligt ensamt. Hur kan jag känna mig ensam när jag har sån underbar familj, underbara vänner och så många runt omkring mig som älskar mig? Det skrämmer mig. Nu när jag tittar mig i spegeln igen så finns inte glitter där längre, läpparna vill inte le och och illamåendet börjar komma tillbaka. Igår grät jag mig själv till sömns, till jag var så trött att kroppen inte orkade mer. Tack vare tårarna och tankarna drömde jag oerhört jobbiga drömmar och morgonen startade med illamående, äckelkänsla och trötthet för att starta dagen. Som tur var blev den bättre eftersom jag gick till jobbet. Medan så fort jag satte mig på bussen hem började de jobbiga tankarna av saknad, smärta och ynklighet komma tillbaka.

Jag som trodde jag mådde bättre? Varför måste jag gå tillbaka till så som det var. Jag vill må bättre, vill inte tänka och känna så här. Förstår inte samtidigt hur jag kan känna mig äcklad när jag ser mig själv i spegeln då jag, enligt min meing, ser bättre ut än jag gjort på många år. Men undrar fortfarande, när kommer "jag" tillbaka och ser glittret i ögonen igen?

So what do I do when things feel bad?


Herregud

Jag blir verkligen så fascinerad över vilka personer som finns där ute. Herregud! Här kommer någon och läser ETT inlägg, personen känner inte mig, har ingen aning om något om mig och kan ändå säga åt mig vad som är fel på mig. Riktigt intressant. Du är ju fan dum ifall du tror att jag inte bryr mig om det käraste jag har. Det är snarare du som inte ska yttra dig om saker som du inte vet något om. Du har ju ingen som helst aning om vad jag gjorde när allting hänt eller hur? Att jag skriver ner allting i minsta detalj utan skriver som jag gör är ju för att inte få panik.

Jag blir seriöst sårad och ledsen över att folk tror att man är en sån iskall människa. Jag älskar och bryr mig mer om min älskade kissekatt än något annat och var så sjukt rädd och orolig igår att jag inte kunde sova och ringde människor och frågade om råd och hjälp. Han betyder allt för mig, så tro fan inte något annat din...


Seriöst lägg dig inte i sånt som du inte vet något om...

singstar, vin och Erica

Haha, så här blir det efter några glas vin och singstar när jag och Erica dampar loss.



Är vi inte heta?:P

Ombyggnad

Sådär ja. Då har jag lekt färdigt med min blogg för ett tag nu. Kände att den var lite för tråkig samt deprimerande. Svart är ju alltid fint och jag älskar ju svart. Sen så älskar jag ju rosa, såklart, så därför valde jag till lite rosa. Gud vilket tråkigt inlägg det här blir. Känns som om jag blivit en väldans tråkig människa, eller? Ja, det kanske är så. Jag som alltid trott att jag var en ganska så rolig människa ändå.

Aja, nog tänkt om det. Måste skicka över lite kärlek till M. Du har haft det ganska så tufft fick jag reda på och ville bara säga att jag tänker på dig!<3

Även E ska få kärlek då hon, den stackaren, ska in på operation imorgon. Fy, jag ska tänka på dig hela dagen och hålla alla tummar och tår som jag kan. Hoppas du inte mår allt för dåligt imorgon och hoppas att allting går bra! Jag är liksom nervös, undra hur hon känner sig då. Men skönt att få det överstökat i alla fall så att du kan påbörja din läkning så du snart kan göra allting som du vill igen.

Nu kom jag in på mina tankar igen, varför kan jag bara skriva om jag är ledsen eller arg?

.....

Här jag sitter och tårarna rinner
allt jag vill är att de försvinner.
Allt jag vill är att få det glömt,
att det aldrig hänt, jag har bara drömt.

Jag låtsas som om allting är på topp
men egentligen vill jag bara säga stopp.
Jag orkar inte mera, att allid va så "sad",
jag hoppas att jag snart inte tänker så  "bad".

Ibland känns det som om världen är över,
och än vet jag inte vad det är jag behöver.
Allt jag vill är att känna lycka,
men det är ju bara något som jag vill tycka.

Förtjänar jag att le igen och vara gla,
eller är det här bara något som jag måste ta?
Varför hände detta mig,
betydde jag verkligen så lite för dig?

Nej, det kan jag inte tro,
men jag behöver att få ro.
Mitt hjärta är trasigt och jag klarar inte mer,
jag vill bara se uppåt, inte titta ner.

Men tankarna rusar, som jag inte kan kontrollera,
ibland känns det som om jag inte vill mera.
Jag sitter här och låtsas vara "jag",
men egentligen är jag bara så svag.

Jag vill bara börja att leva,
inte stå här och treva.
Men hur ska jag hitta tillbaka till mig,
när allting jag tänker på handlar om dig?

Jag älskade dig av hela mitt hjärta,
och trodde inte att jag skulle känna sån smärta.
Hjärtat är trasigt och vill inte slå,
hur ska jag klara att fortsätta gå?




By me, 11 jan 2009

Jävla blogg..

Här har jag suttit och skrivit och självklart så händer något så allting jag skrivit bara försvinner. Men för att skriva kort och gott så kan jag ju säga såhär. Jag och E hade singstar- & vinmaraton igår. Tills alldeles för sent eftersom jag var tvungen att gå upp kl 8 idag för att åka till jobbet. Dagen idag har spenderats först på jobbet sedan hem snabbt och duschat och gjort mig fin för att åka på födelsedagsmiddag hos M & J då J fyllde 25 hela år igår! GRATTIS!  Det var en väldigt lyckad kväll, båda två faktiskt. Men alldeles för lite sömn. Så nu borde jag sova, om det inte finns något roligare att göra?

See ya'll!

Shopping och gott sällskap

Idag har jag spenderat dagen först med min kära lilla katt på förmiddagen. Somnade ganska så sent igår, ops, så vaknade inte förens halv 12 idag. Skönt att få sova ut lite utan att ha en klocka som ringer och väcker än. Efter att jag gått upp och ätit lite frukost hängde jag framför datorn för att sedan put my mask on, det vill säga massor av smink. Detta för att jag skulle ner till Täby Centrum för att möta upp Vanessa som jag inte sett på EVIGHETER! Det var väldigt roligt att träffa henne igen och bara prata och skratta och umgås. Hittade t o m en klänning som var väldans fin plus ett par normala leggings, både svarta, of course. Klänning var i lite mjukistyg (eller hur man nu ska förklara det) med en halterneck överdel i spets. Helt figursydd! Efter vår lilla shopping åkte vi hem till mig så V skulle få träffa Rex samt äta lite middag och bara hänga framför tvn. Blev inte allt för mycket tvtittande utan med prat om allt mellan himmel och jord. Känns så toppen ändå, inte träffats på hur länge som helst men liksom tog upp där vi slutade och att de inte alls känns som om det var hundra år sedan man sågs.

Vad mer kan man berätta då? Jadu inte så mkt känner jag ändå. Händer inte allt för intressanta saker i mitt liv. Bara jag och mina vänner och lite shopping. Hmh.. appropå tatueringen så har jag ju ännu inte lyckats bestämma mig hur jag vill göra. Tror nog att de lutar mer åt den helsvarta. Vill bara boka nu så jag kan få den. Längtar! Nu kom jag ju på en sak som jag borde gjort idag. Jag måste köpa nya lampor till mina fönster, eftersom nu har jag endast adventsljusstakar samt julstjärna i fönstren, vilket jag snart inte kan ha längre. Och då blir de väldans mörkt här hemma. Men vart kan jag hitta relativt billiga men schyssta lampor? *tänker så det knakar*


UPDATE: Här kommer en liten bild på klänning, sjukt dålig bild, men i alla fall!


Beslutsångest

Jag vill ju då tatuera mig. Och jag har kommit fram till två motiv som jag är sugen på. Men måste bestämma vilket. Det lutar mer åt den första (den med endast svart), men sen så viskade ju en liten fågel i örat på mig "ska du inte ha en med typ rosa i, eftersom det är bara så du?". Och det fick mig ju självklart att tänka. Så då har jag hittat ännu en. Med lite rosa i of course. Så vilken ska det bli?




Tattoo nr 1 svart fjäril. Tattoo nr 2 svart/rosa fjäril.

Så hjälp mig, wich one?



one phonecall make a lot of differens

Här sitter jag i min ensamhet. Glor lite på top modell och så plingar de till i telefonen. Så tittar jag vem där är så är de den underbara tjejen lilla H (okej, hon är inte så liten, men det är det jag kallar henne). Var väldigt länge sen vi pratat och setts för den delen. Hon ville bara ringa får att titta hur jag mådde och om allting var okej. Du är bara för underbar, vet du det?

You made my day!
Thank you!



icecold

Klockan är 17.11 och dagen har ju redan tagit slut. Idag har jag hunnit med en del känns det som. Spenderade förmiddagen och en del av eftermiddagen med Sofie. Det var så trevligt att få ses igen. Dagen börjde med en lång varm dusch för att sedan paniksminka sig innan S kom förbi för att hämta upp mig. Då fick hon träffa min lille älskling och se hur jag bodde. Sedan bar det av till Arninge för att hon skulle byta ett par gardiner. Det hela slutade med att vi köpte hem lite godis för att ha när vi tittade på film. Jag köpte ett par djupa tallrikar så jag kan äta yougurt om jag vill. Vilket jag antagligen inte kommer att göra, men ändå. Efter detta åkte vi hem till mig för att äta lite lunch och sedan hänga framför tvn nån timme innan hon behövde åka hem igen. Sedan blev det fart på mig. Jag har dammsugit, städat, tvättat, bytt lampa i hallen (tyvärr E nu kan vi ju inte skylla på de dära, haha), diskat och nu ska jag byta sängkläder. Har också lyckats leta upp mina underbara vinterskor. Vilket kanske är lite sent påtänkt då det kommer bli varmare nu? Men men de är supersköna så då kanske jag kan njuta av att ta mig ut i kylan. Kanske t o m blir av att jag tar några mysiga promenader med min ipod som sällskap? Tips på ljudböcker tack!

Måste säga att jag tänker på dig E, efter din tripp till kirurgen. Önskar det fanns något jag kunde göra! Men det kommer bli bra ska du se. Och de kommer gå fortare än du tror.

Oj, inte har jag skrivit mycket och ändå har det tagit 9 minuter att skriva detta. Ajdå! Vadå jag har tråkigt liv och inget att skriva om?


fucking tuesday..


Is longing for to say


tu es mi vida



to someone..

New sexy shoes!

Då är söndagen snart över och jag borde faktiskt ligga i sängen nu. Upp och jobba imorn. Tur att jag inte jobbar så många timmar. Dagen har spenderats med underbara Lotta med shopping i stora staden Stockholm. Jag var sugen att shoppa big time men så vart det inte. Jag hittade inget som jag tyckte var värt nog att ta hem. En del underkläder tittades på och en jacka till Lotta. Men inget inget hittades. Sen såg jag dem. Skorna som jag letat efter! Självklart fanns dem inte i min storlek nångonstans! Men sen så stod dem bara där. Lyckan, oh denna lycka. Dom är så otroligt heta och snygga. Så nu måste jag bara lära mig att trippa runt i 10 cm klackar, vilket inte är något som jag gör ofta.





Här har vi de heta skorna som inköptes idag. Oh jag är så kär i dem så jag tror jag svimmar! Nu behöver jag bara ett tillfälle att använda dem, så ge mig ett? *fniss*
Jaha då har min blogg fått damp så varför texten här är centrerad vet jag inte. Men men..
 please give me a moment to use my new sexy shoes!

Måste skicka över massa kärlek till E som skadat sitt finger ordentligt! Tänker på dig vännen!











The winner takes it all

I was in your arms
Thinking I belonged there
I figured it made sense building me a fence
Building me a home
Thinking I'd be strong there
But I was a fool playing by the rules

The gods may throw a dice
Their minds as cold as ice
And someone way down here
Loses someone dear

The winner takes it all
The loser has to fall 
It's simple and it's plain
Why should I complain

But tell me does she kiss
Like I used to kiss you
Does it feel the same
When she calls your name
Somewhere deep inside
You must know I miss you
But what can I say, rules must be obeyed



The winner takes it all?

Lördag

Då var det lördag. Och vad har jag gjort hittills? Ehm, jag har dammsugit typ. Det är nog allt? Ush, hur kan ja vara så uttråkad? Alla vännerna är upptagna, ingen kan ses eller har lust. Suck! Lite typiskt när man väl är ledig på en helg. Gårdagskvällen slutade dock mycket bättre än jag tänkt. Slutade med att syster hämtade upp mig i deras (nya) bil och vi åkte hem till mamma och tittade på Sex and the city. De är verkligen en toppenfilm! Tjejfilm, ja, men verkligen toppen bra. Så hur ska jag då spendera denna dag? Inte vet jag inte. Blir väl något tråkigt som att städa, plocka undan lite samt bädda nytt i sängen. Yeah, visst låter det skoj? Nä, nu ska jag glo på Mamma Mia i min ensamhet så man får ett leende på läpparna. För det får man verkligen av den filmen!

She will be loved





Look for the girl with the broken smile
Ask her if she wants to stay awhile
And she will be loved



Will I?






Fredagkväll

och vad gör jag en fredagkväll? Sitter med Sagan om ringen i bakgrunden och leker med webcameran som jag nästan precis upptäckt. Intressant? Not! I want to go shopping tomorrow, are you with me?



Haha så kul har jag!:)


Astro 2009

Nu måste jag ju härma Malin lite och visa hur mitt liv kommer vara under 2009, och må jag säga. Jag ska inte klaga!


VÄDUR
21 mars - 20 april

Året lovar framgångar och trevliga överraskningar i det sociala livet, i kärlekslivet och i yrkeslivet. 2009 innebär för väduren nya början inom var och en av de här områdena. Vad gäller din hälsa, bör du ha hand om den - något som du kan börja göra redan under januari 2009. Är rätt och motionera. Undvik all psykisk, mental eller fysisk stress.


För Väduren innebär 2009 mycket kärlek och romantik. Från och med Januri och fram till Mars, finns det någon som önskar ha din uppmärksamhet och ditt intresse. Denna någon kommer att försöka att göra allt för att vinna din respekt och ditt gillande. Detta har en positiv effekt på dig. Helt plötsligt, skulle du vilja eliminera alla hinder. Du gör allt för att bevisa att du är värd den här personens respek. Du gör de nödvändiga förändringarna och du kan räkna med en långvarig och mycket lycklig kärleksrelation.


Under 2009 ställs du inför viktiga beslut i ditt yrkesliv, på grund av de två förmörkelserna som sker i ditt tecken. Förmörkelser associeras ofta med förändringar. Den första förmörkelsen sker under mars månad och då står det plötsligt klart för dig vilken inriktning som du skulle vilja ta i yrkeslivet. Du kommer inte att nöja dig med detta. Du kommer att fundera över alla nya möjligheter som finns. Den andra förmörkelsen sker i september. Då känner du dig mogen för att säga upp dig och börja med ett nytt projekt eller ett nytt arbete. Det kan hända att du samtidigt kommer att bryta med gamla arbetskamrater.


2009 utlovar en otrolig romans för alla som är födda i Vädurens tecken. Ditt kärleksliv kommer att kulminera med en stor förälskelse och en underbar kärleksrelation. Du kommer att se allt med nya ögon och livet kommer att kännas underbart för dig. Den här nya personen som du möter är helt ny för dig, och du kan hindras av de lågor som fortfarande brinner för den gamla eller nuvarande partnern. Kanske kommer du att tveka innan du är mogen att kasta dig i den nya drömprinsens armar. Familjen och vännerna kommer inte att stödja Väduren. Trots detta, verkar detta vara den första chansen i ditt liv, kanske till och med den enda då du verkligen har hittat Mr. Perfect. Det är upp till dig om du vill ta den nya chansen eller inte. Du vet bäst vad du känner.


De stora avgörande besluten är lättare att fatta i december och inte heller behöver du oroa dig för vilka konsekvenser de här besluten har. Du förbereder dig för 2010, ett år som kommer att överraska dig eftersom många förändringar kommer att ske under detta året.


Oavsett vilken väg du kommer att ta under 2009, blir 2009 ett minnesvärt år som du aldrig kommer att glömma bort.


Dag ett

Ja, då var det den första dagen på det nya året. Och hur har den spenderats? Jo, med att ligga i soffan typ hela dagen och tittat på vänner,maraton med kissen. För att sedan se How to loose a guy in 10 days samt Victorias Secret show. Vadå waste of time egentligen. Vad har jag gjort. Precis Inget alls. Känns inte som en bra start på det nya året. Men det får jag vända på.

Så, igår var det nyår. Dagen började med att jag gick upp relativt tidigt för att möta E i Täby Centrum för att springa in på systemet innan det blev smökfullt. Det lyckades vi bra med, var inte alls för mkt folk. Vi hittade det vi skulle och sedan sprang vi runt för att hitta kläder till hennes broder. Efter det blev det lite tjejshopping. FIck julklapp av E, mina första Hanky Pankys! Vadå lycka! De var ju så sjukt sköna så jag dör. VIll ha sånna på mig jämt. När vi tittat klart i centrum begav jag mig bara hem för att sitta och uggla tills det var tid att göra sig i ordning för kvällen. Kvällen spenderades hemma hos Malin & Johan. Med jättegod middag, champange och vin i mängder. Vart en väldigt rolig kväll, med en hel del skratt. Eftersom det är ett måste att få en puss på 12 slaget blev det ju ett litet dilemma eftersom alla på denna fest var par, förutom jag och Petra typ. Så därför beslutade vi oss för att pussa varandra precis när klockan slog över tills 12. Jag hoppas att detta betyder att nästa år kommer innehålla lite mer tur än detta gjort.


Bild: Malin, Petra & Jag (snodd av Petra)


Det var ju dock typiskt att en eller två tårar rullade ner längst kinderna när klockan slagit 12. Tror det berodde på saknad samtidigt som alkoholhalten i blodet hjälpte till. Men det kändes bara så patetiskt och meningslöst. Get over it liksom.

Tårarna handlade dock inte bara om mitt missöde som inträffat i mitt liv så utan även av sorg för andra personer som står mig väldigt nära. Att se någon så sårad och ledsen... det kan verkligen få en att tvivla på mänskligheten.

Du vet vem du är och jag kommer inte tillåta dig att göra såhär någon gång igen, got it?

RSS 2.0