tväättttt.

Varför är det alltid lika otroligt tråkigt att tvätta? Sjukt hungrig är jag oxå, namnam. Står och velar ifall jag ska orka dra ihop en korvstroganoff eller om jag ska vara lat och köra falukorv med mackisar? Hm, desitions desitions. Oh i natt när jag inte kunde sova och såg på New Moon blev jag attackerad av en harskrank. SÅ ÄCKLIGT! Aja, nej nu skriker magen, dags att laga lunch!

HAHAHA!


källa: www.elivsthecomic.com

what happens when you wake up and feel.. nothing.

Nothing. Nada. Inget. Dagen, veckan började bra. Allt var fint. Sen helt plötsligt. Pow. Allt sjunker och man känner sig som crap. Varför, in a million years, skulle man fråga mig? Inte är väl jag något att ta med? Vet inte vad eller varför riktigt, kanske är jag överkänslig, tom på mat och energi, men nånting är det. Varför gråter jag? Var för får du/ni mig att gråta? Jo, för faktiskt, ibland i ert sällskap känner jag mig tom, som en "ande" som bara finns där men som aldrig riktigt blir välkommen. Kanske inte är så, kanske jag som ser det fel, men suger oavsett. Det är mycket som suger getballe. Samtidigt känner jag "grow up", skit i det och gå vidare. Och ja, ta mig fan, det ska jag. Idag är en kass dag, eller kväll, dagen var superbra med Carro, men sen ja, what the fuck? Jag är bättre än så här, och det är allt jag säger. Tyck och tro vad du/ni/alla vill.

Men just so you now, you made me feel worthless.





Måste ju dock säga att ÄNTLIGEN har jag hittat en av de sakerna som jag letat efter så länge!


Feeling lost.

Jag vet inte vad det är men känner mig lite förvirrad just nu. Livet leker, jobbet fungerar bra och jag trivs. Tror aldrig jag känt mig så här optimistisk och glad på väldigt länge, jag vaknar med ett leende och känner mig sugen på dagens utmaningar. Sen på exakt samma gång kryper det i skinnet och jag skulle vilja dra av det. Ser en främling i spegeln med mörka ringar under ögonen, håret i en taskig och tovig toffs. Håret jobbar inte med mig, sminket blir aldrig bra. Känner mig skitzo. För jag trivs och älskar livet hela tiden, men hjärnan arbetar lite annorlunda när jag är ensam i mitt trygga hem. Förstår inte riktigt. Mitt självförtroende har inte varit så här på topp på länge heller. Går ut med en rak rygg, ett leende på läpparna och struttar längs vägen. Äh, nu är det dags för en förändring. Bit ihop, tryck bort det svarta hålet och fyll det med fjärilar och kärlek. Nu ska jag först och främst ändra på mig själv och sedan ska jag anamma världen. • When you think I loved you all I can, I'm gonna love you a little bit more.

sexeducation.


källa

Ligger i soffan och småglor på tv och fastnar för Sexeducation på trean. Den som handlar om sexvanorna i England. Det är fan intressant. Och jag tror det stämmer mer än bara där, men världens syn på sex och kroppen är ju hur skev som helst. Inte undra på att alla, tjejer som killar, har sånna komplex för sina kroppar och förstör sig själva. Ta mig som ett exempel: när jag var som smalast och alla kläder passade perfekt, de minsta storlekarna, var det att låren fortfarande var för stora, brösten för små osv osv. Nu när man har några kilon för  mycket så är man inte nöjd för att låren är ännu större. Men brösten är nu relativt stora och helt okej, men då är man inte nöjd med de heller för resten passar inte ihop med dem nu. Kan man aldrig vara nöjd? Och boven i dramat är ju egentligen inte omvärlden, det är ju synen på dig själv. Självklart får man ju för sig att man ska se ut på ett speciellt sätt för vi blir bombade med det varje dag. Tv, tidningar, porr you name it. MEN, tror inte man tänker att det fakiskt är exakt samma sak för killarna. Så jag tror att allting sitter i en egna huvud. För när det kommer till kritan, så tror jag att man inte direkt letar efter den perfekta kroppen, mer måste ju spela in än bara utseendet, jag tror att man söker efter den personen som är perfekt för dig.


RSS 2.0