bitterfitta.

Jag tror verkligen att jag blivit en bitterfitta på senare dar. Yes, jag är gladare osv och lycklig och bla bla. Men samtidigt känner jag hur jag kan blir "avundsjuk" på personer jag inte känner för att de har sjukt snygga kläder, snygg kropp, vackra ögon, härlig personligt osv. Vart kom allt detta ifrån? Sån har jag inte varit förut. Jag känner mig "bättre" som person än på väldigt länge, lika så med mitt självförtroende. Förut, nån månad sen, så kände jag mig bekväm, relativt söt och att saker och ting var okej. Vart tog det vägen? Men nu helt plötsligt är självförtroendet nere på botten igen. Vad jag än klär på mig står jag och drar i kläderna och känner mig obekväm. Oavsett hur jag sminkar mig känner jag mig som en clown. Ända stället som det är nästan okej är på jobbet, för då kör jag på mitt gameface och låtsas som inget alls.


I just love this picture!


kattkärlek.

Jag har världens underbaraste katt! Det har jag verkligen. En riktigt liten snutt som jag inte kan sova utan. Varje natt ligger han på mig eller nära mig för annars kan han inte sova. Just nu ligger han brevid mig och snutter på sin filt och bara spinnar. Mitt lilla hjärta. Även om jag kan bli irriterad när han leker runt i sitt prassel rör klockan fem på morgonen eller leker studsboll och river halva lägenheten samtidigt som han morrar och väsnas. Men det gör ingenting alls. Det är så otroligt underbart att han finns där när jag kommer hem. Lägger sig på mattan med tassarna i vädret och kroppsspråket skriker "klappa mig, klappa mig". Men jag har börjat fundera. Jag jobbar ganska så mycket nu och det känns som om min lilla älskling är ensam alldeles för mycket. Kanske dags att skaffa honom en liten kattkompis så han har någon att busa med på dagarna, så att han slipper vara ensam så mycket? Hmh.. tål att tänkas på. Då borde det ju vara en söt liten kattflicka som antingen är kritvit, så de är varandras motsatser, eller en söt liten randig tigressa. Haha, ett eget ord dära. Säger ju det, crazy-cat-lady.

happy one year birthday.

Yes, jag är en tönt. Men idag har jag bloggat i hela 12 månader, alltså ett helt år. Så grattis bloggen. Haha. Nämen nu ska jag väl ändå ha något roligare att skriva. Ehm.. jaha. *visslar*

Egentligen hade jag ju velat sitta på Råsunda just nu, i min nya jacka & halsduk, och hejja på AIK. Fan vilken rolig match det hade varit. Men icke. Så sitter och glor på Aftonbladet där de uppdaterar vi text vad som händer, för nej inte ska matchen visas på tv. Kospene! Men YEAH, kan ju meddela att AIK nu leder med 1-0. HELL YEAH!
 
Helgen bjöd på jobb tills kl 19.05 i fredags. Yes, jag stressade som en gnu för att hinna med t-bannan så jag skulle hinna med bussen till mamma. Men nej, TACK, t-banan som stänger dörrarna i ansiktet på en. Fan sprang till t-banan, stängde på 3 minuter. Fick jobba över för att Tanja blev dålig så hon behövde åka hem. Men irriterande att jag missade bussen, så fick jag kom inte hem till mamma förens vid typ klockan 8. När jag går från tåget måste jag gå under en bro, och så är de en del skog runt omkring. Vilket då jag blir förföljd av en man på cykel i en väldigt fin träningsoverall från typ 1990. Upp fort som fan flög mobilen upp och jag ringer mamma. Så stannar han cykeln och säger på svenska, som han bryter ganska mycket, "Ursäkta ursäkta, men syster hon blev överfallen hera. Jag bara.. ursäkta". Men han ger sig inte, så jag fortsätter prata med mamma, men säger "okej ingen fara" till honom, men nej han ska forstätta prata. Till slut ger han upp och cyklar iväg. Vadå liksom, jag har ju ingen aning om han pratar sanningen eller inte. Men varje nerv i min kropp spände sig och jag var helt på alert. Peata med mamma tills jag praktiskt taget gick in i hissen för att vara säker på att han inte förföljde mig. Efter detta blev det en god middag med mamma och ett glas vin på det.


Lördagen var jag ledig så jag sov tills jag vaknade, åkte ner till täby centrum en stund och mötte upp Tove. Köpte nya leggings & två baslinnen bara innan det bar av hemåt igen. Då vart de dusch, en macka & sen sätta på sig mördarpumpsen och åka in till staden. Mina fötter dog, men va fan, ska man vara fin så får jag ju lida för det. Så är det ju. Åt middag på plasent med Rey & Annahita, sedan drog vi hem till Bennys mammas place. DAMN! Vilken lägenhet kan jag ju meddela! Ville flytta in under stolen, så fint var det! Vi skulle gå in på Sture Hof men då kände jag att det var enough för mig. Sen tog jag en titt på Rey och märkte att hon nog INTE borde vara ute mera + att hon inte kommer kunna åka hem själv. Så hos mig fick hon sova och hemresan tog cirka 1½ timme. Kände som om en del pengar för mkt spenderades då jag betalade middagen samt taxi hem från Täby C. Men vad gör man inte när man hänger med sina vänner :)


Sedan var det söndag. Ingen baksmälla här inte. Efter att Rey åkt hem så städade jag, gick och handlade. Har inte varit så här fint på länge. Sedan började jag med middagen som blev grillad kycklingfilé med hemmagjord klyftpotatis. Tzatsiki, Sataysås & sallad. Till förrätt blev det trattkantareller med scharlottenlök & bacon på smörgås. Mums. Till efterätt så blev det lite shake-and-bake brownies. Denna underbara middag spenderades med mamma, syster & bror & min morfar. Var så mysigt. Tack för det, familjen! Efter detta tog jag en kopp te, kröp upp i soffan och försökte få kontroll på mina snor- & hostattacker tills jag deckade vid elva tiden.


Detta var min helg det.


in english, please.

I have a feeling today. A good feeling. Everything's gonna be okey.I don't know what's gonna happen, but I'm not affraid anymore. Yes, i'm a geek, but finally everything feels okey. I don't know why I'm writing this in english. I will spell many things wrong but I don't really care. But why I'm writing this in english, I actully don't know. Maybe because I met Emma today. I missed her and it was really nice to meet her boyfriend Noah. And I talked a lot of english the last five years. That was really a good practies for me. I have to talk a lot of english at my job so that's a good thing. I even made makeupconsultations in english know, and that's feels great. I'm not affraid anymore to talk english to strangers. Okey, I'm not perfect and somethimes it gets all screwd up, but they still understand. Why am I writing all this? Nothing makes sence. But I'm listning to good music and just got in the mood. I miss a lot from my life that I had. A lot. And specilly a lot of people. The sad thing is that even dough I, and maybe you, would like to have some kind of a relationship that would never work. It makes me sad. Through everything, you (with you I mean the family to..him) never did me any harm, and I miss you everyday. Five years is a long time, and it's sad that I can't have that relationship with you that I want. Like I said, I just miss you.

cryin.

Detta tycker jag är vackert.


many years ago.

Det är väldigt spännande vad man kan hitta när man tittar igenom gamla bilder man har och hittar bilder man inte sett på länge. Hur "läcker" är jag inte här, på en Halloween för massor av år sedan. Kan du gissa temat?



Om du gissade på Pimp & hoe-tema så gissade du rätt. This is me. Hot mama! Haha.


extrapersonal - vad är det?

Jag förstår inte varför det ens finns extra personal, eller att någon skriver upp sig på en extralista. Varför jag tycker så är ju för att ingen av dem på listan kan NÅGONSIN ställa upp. De är alltid, och då menar jag verkligen, ALLTID upptagna med annat. Varför skriva upp sig om man ändå inte tänker eller kan jobba, nån gång? Så varför då kalla sig extrapersonal, när det inte verkar finnas någon som är det?

Idag t ex är den en stackare som av personliga anledningar inte kunde komma in och då är det självklart att man inte ska tvinga dem. Så då sitter vi och ringer och ringer.. och ringer. Antingen så trycks samtalet bort, "missar" det eller så man redan upptagen. Förstår ju att alla har ett liv, det är inte det. Men jag blir lite bitter ändå. Skulle fått sluta relativt tidigt idag, då jag började klockan 8.30. 17.00 skulle jag fått sluta, egentligen. Nu kommer jag få gå klockan 18.00, okej det är bara en timme. Men jag har också saker som jag måste fixa med efter att jag jobbet. Sen har jag inte tagit speciellt mycke lunch heller, inte en timma, som jag borde ha. För det hinns inte med.

Men men, what to do? Just put the gameface on och låtsas som ingenting.

leopardpumps.

Har spanat på ett par leopardpumps nu i några veckor. Jag har ju verkligen velat ha ett par sådana. Och idag kunde jag inte hålla mig längre. Så nu har jag köpt dem! Lycka! Äger en del skor, men nu har jag äntligen tre par 10 centimeters klackar, ett par svarta vanliga pumps, de i leopard och även de som är lite smalare klack med ormskinn. Tror jag skaffat mig en sko-fetisch också.


Säger ju bara COME MAMA!


min katt rex.

Hittade lite bilder på min kära kittekatt så blev ju tvungen att visa honom från dag ett tills idag. Han är verkligen världens underbaraste. Och ja, jag är nog en crazy cat ladie.


Hemma hos Rex mamma. Första gången jag såg honom. Kärlek direkt!


Rex cirkus 2-3 veckor senare, hemma hos.. oss då då.


Även denna är efter cirka 2-3 veckor efter han kommit hem.



Lillen efter ytterliga några veckor.


Underbara kisse.


Cutie, efter kanske 4-5 månader.


Rex med kompisen Bjaern. Grann kissen. Rex ligger ner och latar sig som vanligt.
Detta efter att jag & Rex flyttat tillbaka till Täby då.

Tänkte leka bitch en stund och säga "HAH! Hope you miss him!" Men jag är inte sån. Jo, en bitch är jag men inte en sådan som strör salt i såren. I för sig, ibland kanske man borde vara en sådan? Men men. Jag fick min underbara katt, det bästa sällskapet, faktiskt. Och Yes, jag var uttråkad när jag gjorde detta inlägg. Men tycker att mina kära kisse behövde en liten stund i rampljuset, samt att min blogg behövde lite mera bilder. Enjoy!

bananshampoo.

I love this cute frog. Sen så var det ju en banan med på bilden också.

Nu ska jag strax hoppa in i duschen och tvätta håret med bananshampoo. Yes, you heard me. På jobbet idag så har de gamla godingarna kommit tillbaka in på Body Shop för en månad. Och detta mysiga shampoo och balsam finns just nu i butikerna och tänkte att det ska jag minsann prova mig på. Fungerar det fint påmitt hår så ska jag minsann köpa det. Sedan har jag hittat finfin ansiktstvätt och ansiktsvatten med gurka som jag tänkte prova mig på också. Beroende på hur mycket pengar jag får ut denna månad. Nått spännande ska jag väl kunna på för lite pengar. Jag är så otroligt trött idag. Sprungit runt på jobbet sedan klockan åtta imorse och slutade klockan halv sju. Nu är jag så trött att jag ser dubbelt. Ska hoppa in i duschen för en skållhet dusch med banana-o-rama i håret. Kanske även slår till på lite Coconut Shower Cream också så kommer jag dofta som en underbar liten fruktsallad.

UPDATE: Vart både bananshampoo & coconut shower cream. Yeah, fruktsallad! Tror jag ska smörja in mig med lite coconut body butter också bara för att. God Natt!

Abso-fucking-lutly.



Igår var det 30 års fest för hela slanten. Trettiårsfest al la Body Shop. Det var en trevlig tillställning inkluderande Gert Fylking, vin & öl, wet t-shirt contest (haha, är inte så illa som de låter), lite dans & skumpa på bussen. Var en rolig kväll och jag verkligen älskar mina kollegor. En del bilder togs och jag kommer lägga upp dem snart. Kan ju i alla fall informera om att det inte är nån super fylla fest, så att ingen förväntar sig TOKBORTA bilder. Komiska är ju att denna bild, på moi, inte togs när jag var full. Då börjar man ju undra, right?





Yes, the bild sucks, men den bjuder jag på! Och NEJ, jag är inte naken!

UPDATE: Det är så sjuk irriterande. Inte gråtit på veckor och vad händer idag av alla dagar? Tårarna för många saker kommer direkt och jag kan inte få dem att sluta. Så mycket som måste komma ut verkar det som. Idag är en sån dag som jag önskar att jag kunde få försvinna in i ett vakuum och slippa allting, för en stund. Många tycker väl att jag är en tönt eller nått för att jag är så jävla känslosam eller nått. Men jag bryr mig verkligen inte. Jag gråter. Och tårarna slutar inte. Och idag är en sån dag. Önskar de kunde sluta, att nån fanns här just nu och kunde ge mig en kram. För ikväll.. jag är inte glad. Nu tänker jag på allt som hände förra året, mormor, allt som hänt i familjen osv. Sjukt hur allt kan komma på en och samma gång. Nu skulle jag bara vilja ha någon i min säng som höll om mig och sa att allting kommer bli bra.


trip down memory lane.

Satt och tänkte lite idag. Haft en del av en bloggtorka, inte så mycket att skriva just nu. Så tittade jag igenom min hårddisk, igen, men denna gång tittade jag efter sådant som fick mig att må bra. Har alldeles för lite bilder på min blogg och kände att nu ska jag ta en trip down memory lane, och dela med mig lite av dem.


En dag i London. I love London!

Världens underbaraste hund, Melker.

Syskonkärlek! En underbar midsommar.

Jag & min kära Elisa. Vad kan vi vara, 11-12 år?

Ingen annan än du kommer förstå, Sofie!

Farmor, Farfar (VIF) & pappa en dag på landet.

Mormor (VIF), Morfar & Mamma. Samma dag på landet.

Nog en av världens underbaraste dagar. Min student!

En kväll ute med klasskompisarna på Södertörn. Miss you all!

Jag efter cirkus 6 tequila shots,3 öl & 2 cider.. Finns inget annat att säga.


Detta var några av de bilder som får mig att bli alldeles varm inombors. Så underbart!

otrohet?



Aldrig aldrig någonsin!
Du skulle aldrig kunna bedra någon! Aldrig. Du avskyr otrohet och skulle aldrig kunna göra någon illa på det sättet. never never never, för du vet hur ont det gör och skulle aldrig ge någon den smärtan. När du är tillsammans med någon så älskar du verkligen personen. Man kan vara trygg tillsammans med dig. Du är älskvärd!

Efter ett sånt otroligt hederligt test på Facebook. Kan ju dock hålla med. Skulle aldrig utsätta någon för det. Det kan jag i alla fall hålla fast vid. Blivit utsatt för det, och det SUGER.

lovley.

Vilken underbar helg jag har haft! Den har varit så skön. I fredags efter att ha jobbat 9,5 timmar åkte jag hem till mamma på eb mysig middag och bara mös. Pratade om allt och inget. Så skönt! Älskar att ha en så underbar relation till min mamma. Hon är världens bästa. I lördags vaknde jag, orkade inte ta tag i något, så skönt att bara vakna när man vill och vara. Åkte senare in till stora staden med Erica och Tove och kollade lite granna. Jag höll mest för ögonen då jag ändå inte hade några pengar att handla för. Gick förbi en och annan affär med riktigt heta underkläder, korsetter och allt. Man blev ju inte dåligt sugen. Massa massa saker vill jag ha! Sen fick jag åka hem med Tove i bilen. Några timmar senare så blev de en buss till Täby Centrum och sedan hämtades jag & Erica av Charlotte och Tove i Täby C och så åkte vi mot Väsby för att äta på Tiger för att äta god god mat. Fasiken vad god mat de har. Var så underbart att bara hänga och prata och äta gott. Vi pratade om allt på denna jord. Det var en så underbar helg. Inga tvång ingenting, bara vara. Det kändes så himla skönt. Efter middagen åkte jag, Tove och Charlotte hem till mig och såg på Sex and the city the movie. Jag bara älskar den filmen. Tove somnade på soffan och pratade halvt om halvt i sömnen, haha. Så himla sött. När de åkt så fick jag för mig typ att byta sängkläder så det var det jag stod och gjorde vid kl två på natten. Men att sova i nytvättade lakan, seriöst, det är ju orgasmiskt. Sen idag har jag vaknat, träffat mamma, ätit söndagmiddag med henne och Morfar, kommit hem och bara degat. Så sjukt underbar helg! Totally Lovley.


The kill.



Yes, jag härmar Emma lite. Men Jared Leto är sjuk het och sjunger som en gud!
Och jag älskar den här låten.


look into my eyes.

Jaså, detta är det man kommer fram till genom att titta in djupt i mina ögon:

Boldness.
When people look into your eyes, they can see that you're an energetic, happy, and cheerful person. You're outgoing and fun, and love to make new friends. You're not afraid to speak your mind, and you never stop laughing! People realize that you're a bouncy, loud person, that can sometimes be abnoxious, just by looking into your eyes. They can see that you're a unique, stylish, and one-of-a-kind individual. You're independent, and you don't let anybody get in your way.


idol + porrfilm.

Satt och spanade på Idol. Jag har skrattat så att jag kissat på mig när de två små pojkarna lurade juryn. Fan vad roligt! Att Baggen verkligen gick på det. Jag trodde först att det var på riktigt. Men fasiken vad jag skrattade. Haha. Sen när killen kommer in och sjunger Hallelujah. Jag tror seriöst att en del av mig.. vet inte. Men grymt var det.

Sen blir det ju så att jag slog över till Kanal 5 och där var det helt plötsligt han från fråga Olle och det handlade helt plötsligt om porrfilm. Visste att Olle skulle vara på, men samtidigt glömt bort det att det var just nu. Om jag verkar lite frånvarande så.. ja, jag är lite det. Intressant.

redhead.

Då var man redhead då. Eller inte helt och fullt en redhead, men det skimmrar väldigt fint i rött. Så nu är jag väldigt mörkbrun med rött skimmrande hår. Jag är så nöjd med det. Känns som om jag förändrar mig all the time. Haha. Inte riktigt hittat mig själv kanske? Men spelar ingen roll, jag är nöjd med resultatet. Bild kommer, men inte just nu. Nej, kanske dags att krya ner under täcket, stänga ögongen och öronen och försöka sova inför morgondagen. Då ska man ju ändå upp och arbeta. Yes. Så är det. Gud så ointressant..

måndag.

Måste ju erkänna att det inte var en allt för hemsk måndag ändå. Att vakna klockan fyra var väl kankse inte det smartaste draget som jag gjort, speciellt inte när man ska stå redo på jobbet klockan åtta. Men vad gör det. Jobbade mellan 8 och 17.30, heelt okej. Sen att jag är ledig imorgon gör ju inte saken sämre. Sen att jag jobbar bara onsdag-fredag denna vecka. Prima ballerina så skönt. Sen är det ju bara helg igen och vad ska man då hitta på för roligt? Måste ju berätta om lyckan igår när jag gick igenom min hårddisk, ja vissa saker var väl mindre skoj, men jag hittade Oliver & Gänget på den! Det är verkligen en så underbar film! Jag satte på filmen direkt när jag hittat den och bara mös i soffan till syster & bror hämtade mig. Vart söndagsmiddag hos morfar igår. Damn, vad god mat han gjort! Blir hungrig bara av att jag tänker på det. _Yeah_ imorn får jag sova. Funderar starkt på att bli lite av en redhed. Hmh. Beslutsånget.


girl poem.

I like this one.

I shave my legs,
I sit down to pee.
And I can justify
any shopping spree. 


Don’t go to a barber,
but a beauty salon.
I can get a massage
without a hard-on. 


I can balance the check book,
I can pump my own gas.
Can talk to my friends,
about the size of my ass. 


My beauty’s a masterpiece,
and yes, it takes long.
At least I can admit,
to others when I’m wrong. 


I don’t drive in circles,
at any cost.
And I don’t have a problem,
admitting I’m lost. 


I never forget,
an important date.
You just got to deal with it,
I’m usually late. 


I don’t watch movies,
with lots of gore.
Don’t need instant replay,
to remember the score. 


I won’t lose my hair,
I don’t get jock itch.
And just because I’m assertive,
Don’t call me a bitch.


Don’t say to your friends,
Oh yeah, I can get her.
In your dreams, my dear,
I can do better! 


Flowers are okay,
But jewellery´s best.
Look at me you idiot...
Not at my chest????


I don’t have a problem,
With Expressing my feelings.
I know when you’re lying,
You look at the ceiling.


DON’T call me a GIRL,
a BABE or a CHICK.
I am a WOMAN.
Get it?, you DICK!?!


sucker for pain.

Vilket smart drag av mig själv att tänka "Ja, jag går igenom min hårddisk till datorn och pillar med alla bilderna". Great. Stupid fuck. Orka se på alla de bilderna liksom. Sitter där med sitt feta flin, håller om mig eller pussar på mig. Najs. Jag önskar seriöst att man kunde radera de senaste fem åren, eller sex år är det ju nu, så jag slapp. Orkar inte tänka på all skit men gör det ändå. Vill bara radera allting. Alla minnen, everything. And by the way, vilken jävla mes jag var. Never again kan jag ju säga..

Men jag kan ju garantera att du redan klickat delete på allt sånt. Right? För vem vill minnas nån som jag..

Gaaah. Sorry, just having a bad day. Tror bara jag är en sucker for pain, som inte kan fortsätta ifall jag inte skadar mig själv lite grann först. Skit.

plocka svamp.

Igår var jag ute i skogen i flera timmar och plockade svamp med familjen Ward och Malin. Även Mella och Nick var med. Det var väldigt roligt och skönt. Det är verkligen bra för själen att bara gå runt i skogen och inte tänka på något annat än att leta efter svamp. Att leta efter guldgula, lysande, svampar som gömmer sig i mossan. Det var skönt för att bara gå runt och faktiskt, för en gångs skull, inte tänka. Bara knata runt i skogen, lyssna på kvistar som knakar, Vilda som springer runt och slänger pinnar på en, och fåglarna som kvittrade. Det var verkligen skönt väder ute också. Det var soligt och varmt, fastän det var i september. Sprang runt där i skogan i några timmar och helt sjukt hur mycket svamp vi hittade! Totalt så hittade vi ungefär 7 kg svamp! Både vanliga fina kantareller och trattkantareller. Mums! Så nu kommer det bli massa matlagning innehållande skogens guld. Det var en väldig härlig dag och skulle lätt kunna tänka mig att gå ut idag igen, men tror inte min kyl och frys får plats med mera svamp. Bild bevis kommer! :)




Se hur mycket svamp vi hittade! Tack vare Nick som praktiskt taget ramlade in i en hel skog av trattkantareller.

 


lycka.

Det är otroligt hur lätt jag kan få en varm känsla i magen och ett stor leende på läpparna. Ett hej och få höra att man är saknad, det värmer. Saknar er också ska ni veta. Men vem vet, ett år har gått, saker och ting kankse är förändrade nu. Vem vet hur det kan gå nu? :)


But right now, I'm smiling.

bara jag.

Bara för att jag är lite uttråkad så härmar jag Fia med denna lilla lista:)

ALLMÄNT…

Namn: Ulrika.

Piercingar: Endast i öronen. Tre hål men använder bara två.

Tatueringar: Yes. Finally!

Längd: 169.

Skostorlek: 38.

Hårfärg: Tråkigt råttfärgat egentligen, men nu nån mellanbrun variant :)

Är du kär i någon: Nej.

Önskar du att du bodde någon annanstans: Ibland ja, ibland nej.

Tänker du på självmord: Nej, skulle jag väl inte säga? Eller?

Tycker andra att du är attraktiv: Ehm, det kan väl inte jag veta.

Vilket shampoo använder du: Herbal Essences. Och man får faktiskt inte orgasm av att använda det. Även om det ser ut så på tjejen i reklamen.. Vadå besviken jag blev. Håret blir superfint, men vad fan, vad hände med resten? Vilseledande reklam..

Vilken parfym använder du: Har några favoriter.

Vad är du rädd för: Mörkret, att något ska hända med dem som jag bryr mig om.

Gillar du att tvätta: Njä, inte speciellt tillfredställande direkt.

Gillar du Berg-och-Dalbana: Yes, att känna pirret i magen är ju det bästa.


SENASTE…

Film du hyrde: Hmh, har nog inte hyrt en film på.. ehm länge?

Film du köpte: Jadu, bra fråga.

Låten du lyssnade på: Sex on fire.

Låten du hade på hjärnan: I told you so – Carrie Underwood.

Låten du laddade ner: Se ovan.

Personen du ringde: Mamma.

TV program du tittade på: Top Model.

Personen du tänkte på: you.


FAVORIT…

Mat: Tandoori kyckling just nu.

Låt: Kan inte välja bara en.

Sak att göra: Mysa i soffan framför en film med täcket upp till näsan. Gärna med sällskap.

Sport: Ehm, shopping?

Dryck: Cola.

Kläder: Underkläder.

Film: Har massor av favoriter.

Bil: Äger ju ingen själv, men skulle inte banga på en BMW eller kanske en Audi TT.


ANTAL…

Gånger du varit kär: Typ 2..

Förälskad: Inte många.

Riktigt jävla askär sådär så att det gör ont: En gång hittills.

Gånger ditt hjärta brustit: Får nog säga två gånger.

Hjärtan brustit på grund av dej: Det vet jag inte?

Gånger ditt namn varit med i tidningen: Aldrig? Eller jo en gång, då var jag t o m med på bild också.


SENASTE…

Bok du läste: Twilight böckerna. Senaste Breaking Dawn.

Personen du fick mail av: Ellos :P

Personen du fick brev av: Räknas kort? Såfall syster & bror.

Personen du fick sms av: Sofie <3

Gången hela din familj åt middag tillsammans: Hela familjen var nog i juli någon gång..?


ÖVRIGT…

Vad har du gjort idag: Vaknat hos mamma, tog ut Melker på en promis, åkte hem, fixade mig, blev hämtad av Fia sen umgåtts med henne :)

Var det kul: Självklart!

Hur tidigt stiger du upp: Olika, oftast typ kl 8.00.

Gillar du att slåss: Nej, men if you piss me of..

Vad ska du göra ikväll: Mysa.

Är du seriös: Haha. Jag, seriöst?

Vad är du allergisk mot: Inget alls vad jag vet.

Var har du ont: Handen mest nu, eftersom jag är smart och kör in ett glas där och får sy tre stygn.

Använder du hårspray: Händelsevis.

Kan du stå på händer: Haha. Hell no!

Favoritserie: Måste nog bli Sex and the City eller Supernatural <3


inked.

HELL YEAH! Då var man tatuerad.. och jag är så lycklig! Jag är så nöjd med resultatet och den betyder mycket för mig. Även om det bara är en tatuering så, ja för mig är betydelsen faktiskt så mycket mera. Tack Sofie att du höll mig sällskap och lugnande mig. Var inte jättenervös dock men ja, lite måste man ju vara. Jag tyckte inte alls det gjorde ont, det kändes ju såklart, men ont gjorde det inte. Jag tyckte faktiskt att det nästan var lite skönt. Är jag en sucker for pain? Vem vet, men jag gillade det helt enkelt. Och redan nu känner jag suget att göra flera. Haha, men kan ju säga att efter bedövningssprutan i handen var så sjukt mycket värre, den gjorde så innihelvete ont. Men here it is. Och jag är så lycklig och glad med resultatet!



Denna togs av tatueraren precis efter att han var klar! Me like!


tatuering, yes.

Då var det dags. Innan denna dag är slut kommer jag ha mig en fin tatuering. Jag längtar. Men måste erkänna att nu börjar jag bli lite nervös. Inte märkt av nervositeten alls innan men nu blev jag lite nervös. Sitter i soffan och har precis sminkat mig och gjort mig klar. Nu väntar jag bara på att klockan ska ticka lite så jag kan börja röra mig mot bussen. Wish me luck! Hihi.

hello.

Ibland är det stört att ett enkelt Hej kan få en att känna sig lite varmare
i kroppen och sprida ett leende på läpparna. Härligt va?






videoblogg.

Okej, seriöst. Jag börjar bli orolig för dagens ungdomar. Ja, jag vet, nu låter jag som om jag vore 94 år gammal men när man kollar runt på alla dessa bloggar som finns nu för tiden så blir man ju orolig. Alla dessa videobloggar med små blonda, söndersolade & helt fucked sminkade som står framför sin webbkamera eller kamera i spegeln och säger saker som "ehm, um, öh. Idag ska jag..". Varför ställa sig framför spegeln som ett fån, göra sig till ett ännu större fån, låta som ett marsvin och ha absolut INGET alls att säga.

Det är så kul att ingen av dem är fjortisar, ingen av dem har blonderat sig eller solat. Ingen av dem vet hur de ska sminka sig. Och vad är det med att stå och dra sig i håret ALL THE FUCKING TIME? Ja, nu tänker alla "men varför bryr du dig, bla bla bla". För ja hur kan man inte bry sig om dessa stackars småbrudar som redan pumpat in skit läpparna och förstorat brösten när man är.. vadå 16 år. Vart är allting på väg?

Jag kan erkänna att jag VAR fjortis när jag var yngre. A big one. Men inte fan tokblonderade jag mig, gjorde ansiktet kolsvart av en alldeles för mörk foundation eller körde upp tuttarna under hakan med en sillion inlägg, eller i deras fall fixar till tuttarna.

Väldigt ointressant inlägg, men blir irriterad och orolig hur framtiden kommer se ut ifall det fortsätter i det här tempot.. Kommer, när och om jag nu får en flicka, ha sådant dåligt självförtroende att hon känner att hon måste pumpa läpparna när hon är 12 och bröstförstoring när hon är 14. Seriöst. Det skrämmer mig.

all that i am.

All that I am
All that I ever was
Is here in your perfect eyes
They're all I can see
I don't know where
Confused about how as well
I just know that these things
Will never change for us at all

If I lay here
If I just lay here
Would you lie with me
And just forget the world


idag är jag vänsterhänt.

Det känns så konstigt att behöva vara vänsterhänt, när jag egentligen är högerhänt. Har fortfarande grymt ont i handen och det blir jobbigt att greppa saker. Till exempel när jag försökte lyfta min tekopp. Det fungerar ju, men var nära att tappa den. Att klä på sig kläder är inte heller det lättaste. Men det går ju så klart. Det som var mest spännande var att än en gång försöka öppna min pillerburk, fattar inte varför den ska jävlas med mig så mycket. Sen vågade jag mig på en dusch också. Att tvätta håret och så vidare var ju inte speciellt svårt så, men att raka benen med fel hand var en betrift ändå. Jag lyckades med att göra det utan att skära mig. Stolt ju. Lyckades sova i natt ändå även om handen gjorde ont, den känns ju mer idag än i går. På högersidan är det handen som är paj och på vänsterarmen har jag fått ett vackert blåmärke efter stelkrampssprutan. Ser ut som om sjuksköterskan tagit ett riktigt bra tag om armen och att jag försökt vrida mig ur hennes grepp. Men jag lovar. Jag satt så stilla och så snällt. Blödde massor bara av sprutan så hon frågade ifall jag blödde lätt. Har jag aldrig tänkt på men det är ju lite knasigt när det rinner längs armen för att man tagit en spruta, eller? Nej, nu ska jag röra lite på mig. Ut och ta lite frisk luft, se om mamma är hemma och be henne hjälpa mig med såret, om det behövs. Pain!


RSS 2.0