2008, it's almost over

Då var året 2008 snart över då. Och vad har jag då varit med om? Hur ska man summera detta år? Jag sitter såhär dagen innan sista dagen på året och funderar över vad jag åstadkommit och vad som faktiskt hänt under detta år. Det har varit många positiva stunder men även en del jobbiga och negativa stunder. För att inte skriva ett inlägg som skulle bli ungeför 100 sidor långt drar jag ner det i punkter i stället.

- Gått ut högskolan (om man inte räknar javan)
- Fick jobb
- Fick hjärtat krossat
- Fick inte fira 5 år med den jag älskade
- Fucked up problems med familjen
- Lämna kärleken, hemmet och den delen av livet
- Laga datorn 100 gånger
- Jobbat jobbar jobbat
- Gått ner 13 kilo
- Flyttat in i min nya lägenhet
- Blivit blond
- Klippt av håret
- Försöker hitta vem jag är
- Funnit en ny kär vän

- Tagit upp kontakten med massa härliga kompisar igen

Denna lista summerar nog de mesta som hänt under detta år. Som man ser har en hel del hänt faktiskt. Och tyvärr så är de mest de negativa sakerna som jag kommer komma ihåg mest. Men då känner jag ju att jag måste fixa mitt nyårslöfte. Även detta kommer bli en lista. Så ska se vad jag kan komma på.

- Skratta mer
- Vara gladare
- Börja träna
- Gå ner mer i vikt
- Hitta mig själv
- Säga JA till mera saker
- Äta nyttigare
- Klara av den sista kursen så jag får mitt diplom
- Sjunga mer Singstar
- Prova på nya saker, exempelvis salsa kanske?


Hmh.. finns säkert fler saker som jag borde ta som nyårslöfte, men det får jag ta som det kommer.


Kommentarer
Postat av: Fia

hej vännen! fin lista på nyårslöften du har! som vanligt har jag inga... är för dålig på att hålla dem ändå... men ett skulle väl kunna vara att behålla och förbättra kontakten med tjejen jag hittade när vi båda mådde som sämst? låter det som en bra ide? vet att du haft ett jobbigt år, nu satsar vi på att göra det bästa av det här nya året! :) massa kramar

2009-01-01 @ 16:38:11
URL: http://bara-jag.blogspot.com
Postat av: Fia

hej vännen! fin lista på nyårslöften du har! som vanligt har jag inga... är för dålig på att hålla dem ändå... men ett skulle väl kunna vara att behålla och förbättra kontakten med tjejen jag hittade när vi båda mådde som sämst? låter det som en bra ide? vet att du haft ett jobbigt år, nu satsar vi på att göra det bästa av det här nya året! :) massa kramar

2009-01-01 @ 16:38:44
URL: http://bara-jag.blogspot.com
Postat av: Malin

Nu har jag också hittat hit :) Jag tror att du kommer klara av att vända allt det jobbiga till något bra, du har ju redan kommit en bit på vägen låter det som!



Gott nytt år! Hoppas att "parmiddagen" blev bra till slut :)

2009-01-01 @ 19:26:37
URL: http://maalinwiklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0