Ett glas vin

Varför är det så att man säger att "vi ses för ett glas vin" men så slutar det alltid med typ 10? Haha. Okej 10 var väl att ta i men ni förstår. Igår efter jobbet slinker ett litet sms ner i mobilen av E som säger att Charlotte (du ser inte challe längre) ville träffa alla och ta ett glas vin eftersom hon för de första fyller år samt att hon ville träffa alla innan hon flyttar till Köpenhamn snart. Först tänkte jag inte hänga på eftersom jag är småsjuk plus att jag jobbade den här helgen. Men sen kände jag NEJ, jag ska sluta säga nej och hänga med på saker. Inte ska jag sitta hemma och uggla, de blir så tråkigt. Så det slutade med att jag sa what the hell, here I come! Och vilken kväll de vart! Men inte blev det ett glas vin. Slutade med att jag var hemma vid tretiden. Aj aj! Inte bra när jag skulle upp och jobba. Som tur var börjde jag ju inte förens halv 12 så det var inga problem.

Det var så kul att träffa the old gang again! Partajade natten lång sen hade jag sällskap av C hem. Hon skulle bli hämtad av D så jag fick t o m åka bil hem. Så skönt! Vi valde att börja bege oss hemåt vid två tiden då jag tappat rösten totalt och inte kunde prata. Så det var nog en bra tidpunkt att åka. Men idag var det ju kanske inte så bra. Var inte bakis eller så men rösten är fortfarande paj, haft halvt om halvt feber och huvudvärk hela dagen. Inte lätt att sälja när man inte kan prata med kunderna utan att hosta eller att de inte hör vad jag säger. Så imorgon ska jag vara hemma och ta hand om min hals så att jag kan bli frisk nån gång.

När det var dags att räkna kassan och stänga så känner jag hur näsan känns konstig och helt plötsligt bara forsar blodet. Har aldrig haft näsblod förut och nu kom det massor. Kunde ju inte direkt åka hem så så fick vara kvar på jobbet en stund längre än vad jag hade velat. Så missade bussen hem och fick ta nästa. Vilket ledde till att jag fick sitta och vänta i typ 20 min i Mörby. Inte så roligt när man sitter men bomull i näsan och halsduken upp till ögonen. Ush, det var läskigt. Undrar om det är min kropp som säger åt mig att varva ner och ta de lite lugnt? När jag väl hamnar på bussen och kroppen bara skriker av trötthet att den vill komma hem så åker ju självklart bussen FEL så att resan tar en hel del längre tid än vad den skulle gjort. Suck! Var helt enkelt inte meningen att jag skulle få komma hem idag. Men läskigast var ju att näsan inte slutade blöda på typ en timme. Riktigt läskigt. Fy!

Oj, tittade nyss på klockan och ser att den är lite mer än vad jag trodde att den skulle vara. Borde verkligen sova så att jag blir frisk nån gång. Ska bli skönt att kunna sova så länge kroppen vill imorn, utan att bli väckt av klockan. Men har ju min lille kelgris som tycker om att väcka mig klockan halv 7 på mornarna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0