window to your soul?

Försöker vakna idag. Som vanligt har jag sovit ungeför 4 timmar. Kan inte sov längre. Mår illa konstant, är allmännt hängig och det är knappt att jag orkar stå upp. Inte sovit en hel natt nu på kanske 2-3 veckor. Illamåendet har börjat denna vecka. Känns kasst att vakna på nätter pga av att man håller på att spy eller för att magen håller på att döda en. Kasst!

Står på jobbet och försöker se glad och trevlig ut fasten ringarna under ögonen är kolsvarta och jag ser allmänt trött och sliten ut. Ser t o m hur folk tittar konstigt på mig. Har försökt sminka över det så gott de går men tröttheten bara lyser igenom. Jag är till och med trött i ögonen. Känner knappt igen mig själv när jag tittar mig i spegel. Jag som var en ganska så livfull och glad person och det sågs i ögonen.. Det syns inte längre. Min blick är verkligen helt tom. Känns ganska så obehagligt faktiskt. Det känns konstigt att se sig själv i spegeln, och man ser "ut som vanligt" förutom att ögonen inte finns där längre. Att de glada, gnistret som fanns är helt borta.

Kanske är så att ögonen är fönstret till ens själ. Betyder det då att jag är helt tom på insidan?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0