tokblå ögonskugga & carola

Japp, det är så min morgon ser ut. Står på jobbet och sjunger till Carola. Och ja, jag har verkligen tokblå ögonskugga på mig. Den är ganska ljus men skimmrar väldans mkt. Men så är det. Jobbar man med det som jag gör, ja då jävlar ska det synas. Skimmrar även med lite överallt med bronzingpuder. Snyggt!  Haha. Blir så när man är här en timme innan jag ska öppna för att vänta på en leverans som inte kommer..

Idag är det tisdag och jag står inför en 10 timmars arbetsdag. Igår var även den en sådan dag. Man blir ju så glad när det är felplanerat i schemat och det är självklart lilla jag som ställer upp för laget. Imorgon kommer jag sova i ett år! Men det är ju alltid så, att den dagen man är ledig och tänker att man ska sova och ta de lugnt så blir det ju aldrig så för då måste man städa, tvätta, byta sängkläder.. you name it. Listan kan bli hur lång som helst.

Hur som helst. Helgen som var var väldigt trevlig och rolig.  Fredagen spenderades med T och vi trippade runt i staden en stund sedan tog vi en tur till solariet, då min hud inte sett sol på 4 år känns det som. Efter det mötte vi upp E och vi satte oss på en uteservering och trängdes med varje annan stockholmare mitt på medborgarplatsen. Var så underbart att sitta där i solen och njuta med en stor Mariestad i handen. Wonderful! Bar av hemmåt efter ett inpulsinköp av en bikini då jag och E drack vin och grillade. Grillad mat är fasiken så vansinnigt gott! Har längtat så. Lördagen var det bara att gå upp med tuppen, trött som vanligt, för att jobba. Hade dock jättekul på jobbet, fastän jag skulle varit ledig. Sprang runt och sjöng för kung och fosterland samt dansade lite härligt med kollegorna. Tror kunderna tyckte vi va lite allmänt mysko. Sedan kom jag hem och tänkte "jaha, vad gör jag ikväll då?". Suprise, slutar med en kväll på tegel, som vanligt liksom. Riktigt rolig kväll med T & E. (inte samma T som jag spenderade fredagen med, för den som undrar.) Även denna kväll blev sen och blev inte allt för många timmars sömn. Men på söndagen var de upp igen för att dra på sig hej-jag-är-inte-bakis-leendet och charma alla kunderna på jobbet. Vart en del sång & dans på jobbet även denna söndag. Så denna helg var ändå ganska så fullspäckad men inte klagar jag att jag inte sovit ordentligt sedan.. i julas?  Men för i helvete inte gör de nånting, I'm having the time of my life!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0