akuten & tre stygn.

Det är så här jag startar min veckas semester. Genom att få spendera 6 timmar på akuten och sy tre stygn. Igår var det söndag och tanken var att jag, malin, mamma, johan och morfar skulle äta söndagmiddag tillsammans. Jag tyckte vi kunde vara här hos mig & grilla eftersom jag är den enda som har en riktig grill och att vi ätit hos alla andra de övriga gångerna. Precis innan de kommer står jag och torkar några vinglas. Ett av dem går av och jag hugger mig själv i handen med det. Själva foten eller vad man ska kalla det. Blev ett jack i handen, verkade inte så farligt först, men sen så flödade blodet bara och nått som definitift INTE ska vara utanför handen kom fram. Eftersom jag är en mes och klarar inte av att se blod ringer jag till mamma i panik typ och ber henne ta med nån kompress eller nånting, då jag bara har plåster hemma. När hon och de övriga kommer står jag med huvudet mellan knäna och en hand som är vinröd och täckt av blod. Det var lite värre än vad de trott på telefonen så det var ju bara att plåstra om det och åka in till akuten. Kommer dit och får hjälp av en sköterska. Sätter oss bara på en stol och hon börjar titta på min hand. Sedan tittar hon och säger att jag ska följa med så att jag får ett rum. Lägger mig på en bår och sen börjar ju väntetiden. När jag kom in, vid sju tiden, var det 5 personer framför mig. Vid 11 tiden var det också 5 personer framför mig, dock att tre av dem som var med från början hade gett upp och gått hem, men då hade det kommit in tre andra som behövde hjälp. Kände ju att det inte var så bra att jag inte ätit något ordentligt sen kl 11 på förmiddagen den dagen och sen åt jag en kexchoklad vid 11 tiden på kvällen. Sen när doktorn väl kom så gjorde det så tittar hon på såret och säger "du ska få din bedövning nu, och det kommer att kännas ordentligt. just när det är i handflatan eller under foten". Det gjorde så in i helvete ont när jag fick min bedövning. Får rysningar i ryggen när jag tänker på det. Sedan var hon tvungen att tvätta rent det med massa saltlösning, eller vad det heter, och leta efter glasbitar. Tror inte hon hittade några. Slutade med tre stygn, antibiotika och en stelkrampsspruta. Vid halv två tiden var jag hemma igen, hos mamma, för varken hon eller malin ville att jag skulle sova hemma ensam. Så nu blir det att knarka alvedon & antibiotika. Gör faktiskt sjukt ont även om det kanske inte är så jättestort och det sitter ju så dumt till att jag knappt kan greppa nånting eller hålla i något som är tyngre än typ mobilen. Haha. Ska se hur det ser ut när jag försökte skära min lunch. Gick inge bra så gav upp.

Så det blev ingen mysig grillning med familjen och visst är det ett bra sätt för mig att starta min semester.

Kommentarer
Postat av: annahita

FYFAN ASSÅ! :(((((

2009-08-31 @ 15:49:26
URL: http://whinar.se
Postat av: Sofie

Men lilla du, det där lät inge vidare. Stackare :(

2009-08-31 @ 20:23:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0