insnöad.






Seriöst det är ju helt otroligt hur Stockholmstad fungerar varje år när snön kommer. Jag står och väntar på bussen, efter 40 min har jag fått nog. Under tiden messar jag med Marie som så snällt berättar att alla bussar & tåg i Täby är inställda. Nej, så illa kan det ju inte vara, tänkte jag. Joho visst kan det vara det. Hela Norrorts bussar är inställda tills omkring 23.30 ikväll. Hur fan kan SL vara så jävla dåliga att det blir samma skit varje år? Vi bor i Sverige, DET KOMMER SNÖA, deal with it! Jävla tur att jag inte jobbar idag, då hade jag aldrig kommit hem. Men tack vare SL missade jag min tandläkartid. Jag har ett abonnemang hos dem som går ut 31 dec. Abonnemanget gör att jag slipper betala för min tandläkarvård. Men eftersom SL gjorde att jag inte kom fram och missade min tid blev det ju jävla svårt. Lyckades få en tid 30 dec, den enda dagen jag har sovmorgon, och får knata in hos tandläkarn vid 8 tiden för att SL suger getpung. Så det var ju bara att knata hem igen, i snöstormen. Det snöade så mycket att mina fotspår hade snöat igen, hade snö ÖVERALLT och ingen känsel i varken fingrar eller tår. Sen att det är nästintill iskallt i lägenheten gör ju inte saken bättre. Så nu har jag börjat med tvätten och städningen i alla fall. Verkar spricka upp lite i snöstormen så får passa på att kuta upp till ICA. Också typiskt, hade tänkt handla där det inte var lika dyrt, men NEJ, får handla på ICA Stop där de praktiskt taget kostar pengar bara att gå in i affären. Nej, nu ska jag ta mitt småtjuriga arsle och gå till ICA eller börja diska. Ska därefter lyxa till det med en lite godare middag, tycker att jag förtjänar det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0