käpprätt åt helvete

Som det märks har jag haft en bloggtorka. Inte skrivit något annat än knas senaste dagarna. Så vad ska jag skriva idag då? Hmh... Har snart haft ens vecka uppehåll av min vän ovanan. Som jag slutade med förra lördagen. Självklart hände det jobbigt i söndags, bara för att jag inte "fick" utnyttja min dåliga vana. Men men, jag tog mig igenom det ändå, konstigt nog, så nu ska det nog gå vägen. Denna vecka har varit lite knasig ändå. Humöret har åkt upp och ner en del. Som för nån dag sen när allting bara går käpprätt åt helvete. Går från jobbet och det är tokblött och snö samtidigt. Sulorna på skorna hade spruckit så jag vart dyngsur. Kunde lika gärna har gått barfota. Sedan halkar man nästan på ändan men klarade mig i sista sekunden. Kommer hem och ser att jag fått lite räkningar. Äntligen tänkte jag, då börjar det rulla som vanligt. Men då ser jag att räkningen är på 1000 kr! Yippie kay yay mother fucker! Vart ju inte lika glad då kan jag ju säga. Sen så står det att jag ska BETALA för att jag INTE har Telia abonnemang. Det dummaste jag hört! Men det löste jag. Sedan när jag ska laga middag så bränns ju skiten vid, självklart! Det vet inte min dag helt enkelt.

Nu längtar jag bara tills morgondagen. Att jag ska hinna förbi systemet på lunchen och köpa hem lite vin så jag har något för helgen. Sedan är det bara några timmars jobb på lördagen. Sedan hoppas jag att det händer något roligt på lördag. Vill ut och antingen bara ta ett glasvin, en lugn drink eller två, eller ut och dansa mina lurviga (eller hur man nu säger) och är ute hela natten lång!

Are you with me?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0