What do I do when things feel bad?

Ja, vad gör jag? Jag trodde att jag mådde bättre, och det har jag gjort. Väldigt bra har jag mått. Vågade mig nästan på att säga att jag var lycklig, igen. Den känslan har jag inte känt på, ja sisådär 4-5 månader. Så har jag känt den lite halvt om halvt senaste veckorna. Och sen igår så vart det bara piss. Vaknade på morgonen och kände bara Fuck. Glitter i ögonen, som jag faktiskt haft senaste tiden var borta. De jobbiga tankarna började arbeta sig in i hjärnan igen och tomheten jag känt i hjärtat kom tillbaka. Tacka gud att jag har ett jobb som jag kan fördriva tiden på under dagarna så att jag inte hinner känna eller tänka under de timmarna som jag jobbar. När jag kom hem kändes tomheten enorm och det började nästan göra ont. Jag vet att allting går upp och ner och att det kommer göra så. Igår kändes det som om jag var på botten igen. Kände mig ensam, tom, oälskad och äcklad av mig själv. Igår kändes det bara så otroligt ensamt. Hur kan jag känna mig ensam när jag har sån underbar familj, underbara vänner och så många runt omkring mig som älskar mig? Det skrämmer mig. Nu när jag tittar mig i spegeln igen så finns inte glitter där längre, läpparna vill inte le och och illamåendet börjar komma tillbaka. Igår grät jag mig själv till sömns, till jag var så trött att kroppen inte orkade mer. Tack vare tårarna och tankarna drömde jag oerhört jobbiga drömmar och morgonen startade med illamående, äckelkänsla och trötthet för att starta dagen. Som tur var blev den bättre eftersom jag gick till jobbet. Medan så fort jag satte mig på bussen hem började de jobbiga tankarna av saknad, smärta och ynklighet komma tillbaka.

Jag som trodde jag mådde bättre? Varför måste jag gå tillbaka till så som det var. Jag vill må bättre, vill inte tänka och känna så här. Förstår inte samtidigt hur jag kan känna mig äcklad när jag ser mig själv i spegeln då jag, enligt min meing, ser bättre ut än jag gjort på många år. Men undrar fortfarande, när kommer "jag" tillbaka och ser glittret i ögonen igen?

So what do I do when things feel bad?


Kommentarer
Postat av: Sofie

Skrutten, du vet att du får ringa om det är något. Du är kalasbra<3

2009-01-14 @ 15:42:21
Postat av: Susanne

Hej igen! Det är bra med mig, hoppas du mår OK också även om jag förstår av bloggen att du har det lite jobbigt nu. Galet vad mkt gamla bekantskaper man hittar via facebook/internet! Kul ju! Stor kram

2009-01-14 @ 17:52:02
URL: http://www.metrobloggen.se/sanzi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0