midsommar och ösregn

Då var midsommar helgen snart slut. Och den firades med råge. Måste ju berätta lite halvt om vad som hänt senaste dagarna, eftersom jag är så dålig på att uppdatera mig. I onsdags när jag ska åka hem vill inte SL att jag ska komma hem. Kommer till danderyd halv 8, bussen ska gå 19.42. När klockan är 20.00 går en person ut ur kön, han är busschaufför och går och hämtar en buss. Väldigt snällt tycker jag eftersom han faktiskt inte jobbade längre. Han kommer fram med bussen. Och när han lämnar danderyd så svänger han ner på motorvägen mot STAN istället för täby. Då tänkte jag "men ta mig faan, ska jag aldirg få komma hem?". Men så var det någon kurig tant som frågade honom och då var de tydligen stopp på vägen där bussen brukar åka och så är de nån annan kärring som säger "vadå då kan man väl ropa ut de i högtalarna". Då blev jag fan arg. Han hämtar liksom en buss och kör hem alla, fastän han inte jobbar och de har mage att klaga. Så typiskt svenskar! Min resa hem tåg mig 1 timme och 25 minuter, istället för kanske 35 minuter. Snacka om att jag var hungrig när jag kom hem.

Sen i torsdags blev det mysmiddag med E. Det var underbart och sjukt gott. Blev inte en för sen kväll då båda var toktrötta och tittade i kors. Sedan var det ju Midsommarafton. Började dagen med att vakna ganska tidigt då jag och E skulle ner till täby centrum en stund för att se ifall man kunde hitta nån klänning inför midsommar. Det var ett dött lopp. Hälften var stängt och det fanns knappt något alls. Sen bar det av hemmåt. Fixade mig i ordning lite granna, målade naglarna och så vidare. Knatade över till E och tog de första glaset vin för kvällen. Hade redan smuttat på en öl medan jag gjorde mig vacker. T va så snäll att hon hämtade oss hos E då vi hade en del att bära med oss. Såg ut som om vi skylla flytta haha. Kvällen var underbar med roliga människor, mycket alkohol, relativt fint väder och t o m bastu. Så detta var en sjukt rolig midsommar och ta mig fan vad mycket bilder som togs! Underbart!


Midsommardagen ska man ju inte tala om. Lyckades ta mig ut ur sängen vid 1 tiden. Då hamnade jag i soffan och låg där tills kl 17. Kl 16 orkade jag klä på mig kläder, haha. Efter 5 gick jag till Ica för att införskaffa cola, vilket som jag behövde väldigt mycket. Sent på kvällen blev det en promenad med E. Vilket var great!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0