dags att bli en snäll flicka?


src_google

Idag har varit en väldigt bra dag. Jag har varit på bra humör hela dagen, sovit tills en kärleksfull liten kissekatt tyckte att det minsann var dags för mig att vakna. Han har fått spendera mycket av dagen ute i storman, har faktiskt blåst väldigt mycket här idag. Hade så mycket löv utan för min ytterdörr att det sog ut som en plogbil plogat dit alla löv. Fixade lite i hemmet, tog en tripp förbi ICA för att inhandla lite smått och gott, något så kul som sköljmedel till exempel så att jag kunde vara duktigt och tvätta några rundor också. Min söta granne Stefanie var så snäll att hon följde med mig och hämtade ut min klänning som jag vunnit på Tradera i Näsbypark. Var mitt första fynd på tradera och var lite orolig att jag inte alls skulle bli nöjd. Men det blev jag. Visste att det skulle vara en stor urringning, men den här var löjlig! Haha. Så det får antingen bli att sy igen den lite grann eller att införskaffa ett snyggt linne som passar under. Tror att jag ska inviga den på lördag då Subtopia har releasefest för sin (underbara) skiva. Ska bli riktigt kul att se dem spela igen. Tråkigt att det blir den helgen som jag jobbar, och att de inte kommer börja spela förens vid 24 tiden på lördag.

Resten av dagen spenderades mitt att mysa runt i lägenheten, fixa och trixa. Mysa i soffan och se lite smått på tv, mys med katten och drömma om framtiden. Är så sugen på att köpa en TV till sovrummet, finns ju inget som är så mysigt som att ligga i sängen och titta på tv. Vill ju också ha en ny kamera. Min i all ära, men bilderna blir ganska så "platta" med den då den har några år på nacken nu. Först suktade jag efter en systemkamera, men känner att för de första är det inte bra för mig ekonomiskt, samt att jag än så länge inte tar så mycket foton at jag behöver en sådan. Men en ny kamera, en TV och en Sodastream. Oj, jag har ganska mycket önskemål som jag vill ha. Eller snarare köpa. Men man kanske alltid kan börja bete sig som en snäll flicka så kanske tomten är snäll tillbaka och tittar lite extra på min önskelista.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Du är ju alltid snäll, så tomten har nog en hel säck med klappar bara till dig ska du se ;)

2009-11-05 @ 18:25:23
Postat av: ullis

men sofie, nu generar du mig igen ju!

2009-11-05 @ 20:59:10
URL: http://papilio.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0