sömn, en lyx?

Jag börjar tro att sömn är en lyx som det inte är meningen att jag ska få. I lördags var det helt och fullt mitt egna val att inte få tillräckligt med sömn, så det tar jag på mig. Men att gå och lägga sig typ 12 tiden i fredags för att få sova ut var ju tanken. Men det tyckte inte mina granner, nej nej. Halv 6 börjades det flyttas på möbler, toaletten spolades typ 18 gånger och kranen stod på i 100 år. Förklara för mig VARFÖR man gör detta klockan HALV SEX(!) en lördagsmorgon? Finns det inget som kallas respekt för ens grannar? Sen var det ju full rulle på lördagen, ja som inlägget nere visar. Sen fastnade jag igårkväll på en film, fastän jag var bajstrött. Men tänkte att den slutar klockan 1 och jag får ju ändå sova tills klockan 11 så det är ju ändå okej, det klarar jag. Men nej, inte fick jag min skönhetssömn heller. För chefen lilla kände att det var en bra idé att ringa klockan HALV SJU och väcka mig och fråga "oj, väckte jag dig?" För jag brukar ju vara vaken halv sju de dagar som jag börjar klockan ett. Detta för att meddela att hon skulle bli hemma med sjukt barn. Jättebra att meddela det, men hallå, halv sju på morgonen? Det kan man ju meddela efter i alla fall halv 9. Vi hade ju ändå en tjej som skulle öppna, så det var ju ingen panik i alla fall. Så tur att jag är ledig nu i två dagar framöver. Så jag ska mysa i två dagar. Så det så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0