TGIF. - what a disapontment.

Igår var jag ute och åt på Friday's med jobbet. Det var väldigt trevligt och jag känner att jag jobbar i ett bra gäng. Friday's brukar ju alltid vara jättebra, men igår blev jag faktiskt besviken. Vi hade bokat bord och allting, vi kom vid kanske halv 8, så säger vi "Hej, vi har bokat bord för sex, vi är 5 personer här än så länge. De är uppsatt på antingen Body Shop eller Tanja". Tjejen tittar på oss och säger, "Men de står att ni skulle vara här kvart över, men aja". Skitspydig tjej. Vi frågar om Tanja kommit och då säger hon "Nej, ingen har kommit vad jag ser. Men bordet har jag i alla fall kvar". Vi blir visade till vårat bord, som är lääängst in, lääängst bak i ett hörn. Bordet är skitlitet och vi frågar "Är de här verkligen för 6 personer?". Detta är en annan tjej som också är stört spydig och säger "Ehm, de kommer ju en stol också". När vi precis satt oss, knappt öppnat menyn kommer hon tillbaka och säger "Nå är ni klara?". Alla vi tittar frågande på henne och säger "Nej, vi satte oss ju precis + att vi väntar på en till." En spydig blick och hon vänder på klacken. När Tanja väl kommer, som är kanske 5 min efter att vi satt oss säger "De sa att ni inte kommit så jag fick gå ut igen. Sen efter nån minut kommer de ut igen och säger förlåt, de hade kommit". Vadå, tänkte jag, har de nollkoll? När vi alla satt oss tillrätta och kommit fram till vad vi ville äta fick vi vänta i 20 minuter utan att hon, vår servitris, ens tittade till oss. När vi väl fått beställa allting kom drickan relativt fort, en del hade valt att ta lite förrätt. Även den kom snabbt. De hann precis, och då menar på jag på sekunden äta klart den när varmrätten kom. Servitörerna hade inte ens plockat undan tomma glas eller tallrikarna från förrätten, utan nej VI fick plocka ihop våra tallrikar, trycka ner de nya tallrikarna på bordet för att få plats. Då kände alla "Men vad fan, vad är de här för service?". Men maten smakade mycket bra och vi hade de väldigt trevligt allihopa. Det värsta, tycker jag när jag är på restaurang är, när servitörerna tar tallrikarna innan alla är klara. Liksom alla måste väl få äta upp innan de kommer och sliter i tallrikarna. Och vad gör de? JO, självklart sliter de tag i tallrikarna, så fort nån av oss ätit upp. Stackars Tanja och Annahita kände sig ju jättestressade och tvingade i sig maten så fort de orkade ungefär.


Okej, nu kanske jag låter som en riktigt bitch, men jag blir galen på sånt. De sköter sitt jobb ganska så kasst, om man tänker på att det är ett serviceyrke, och sen att de förväntar sig 10 % i dricks på det. Jävla dålig service tycker jag! Jag kan förstå ifall de är jättemycket folk osv, och att man kan vara ny och allt det där. Men det här var verkligen löjligt. Men vilken tur att kvällen var så sjukt trevlig ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0