what if..?

Idag eller snarare ikväll så snurrar bara tankarna. Hit och dit och upp och ner. Dagen har varit underbar, började med att jag vaknade upp och sedan begav mig till Hägernäs för att äta brunch med familjen. Så vi var åtta personer som satt och mös på Ponts med god buffe, trevligt sällskap och kul att göra någonting annorlunda. Sedan var jag hemma hos syster en stund och bara slappade i soffan framför Sex and the City och smuttade på en Chailatte. Malin, systern min, är grym på att göra sånna. Vi satt och spanade lite på Tradera tillsammans också, hon visade mig sina fina fynd hon hittat. Så hela dagen har varit great, sen kom jag hem igen. Och humöret bara sjönk till botten. Känner hur tårarna trycker på bakom ögonlocken. Men varför? Hur kommer det sig att jag blev så emotionell just nu helt plötsligt. Än så länge har jag inte låtit tårarna komma fram, men kan inte hålla dem inne för evigt. Förstår mig inte på mig själv ibland.

Helgen har bjudit på mycket. Fredagen jobbade jag tills klockan 17 och lyckligtvis så slutade Sara vid exakt samma tid. Så vi gick runt på stan en stund. Vilket jag nu insåg att jag skrev i mitt förra inlägg. När jag kom hem tryckte jag i mig lite middag och det diskuterades vad kvällen skulle erbjuda. Efter mycket om och men så beslutades det att vi skulle in till staden och hänga, ta nån öl och bara snacka skit. Vi hamnade på Vapiano och ddet var riktigt mysigt. Så skönt att bara sitta och hänga och prata och dricka öl. Sen att Vapiano har mkt god mat är ju bra ett plus, även fast inte jag åt något. Vi mötte även upp en vän till mig som jag inte set på några år, så det var väldigt kul.

Min lördag spenderades först av att mys i soffan framför True Blood och bara vara. Har nu sett klart de två första säsongerna och kan inte bärga mig förens nästa kommer! Me like True Blood. Blev en skållhet dusch, lite middag, för att sedan sätta på sig sitt gameface, vilket i min värld är smink. Blev riktigt nöjd med sminkningen faktiskt. Mötte upp Sara med sin karl vid Tekniska Högskolan sen lekte vi alla studenter och gick in och drack några öl. Älskar när man kan köpa öl för 20 kroner styck, som faktiskt smakar bra. Blev inte en allt för sen kväll men jag hade jättetrevligt!

Så har inte sovit allt för mycket denna helg och känner i kroppen att jag borde somna tidigt idag. Har fastnat för filmen Love Actully på trean som jag hört är bra, så ska fundera på att försöka se klart hela. Under tiden som jag ser på denna film ska jag försöka lugna ner min psykokatt som har lite damp och även spana in Tradera. Vem vet vilka fynd jag kan hitta där. Jag ska också stänga av hjärnan så jag slipper tänka på allt, även det jag känner för att just nu.. har jag en konstig känsla i kroppen som jag inte alls tycker om.


A hug anyone?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0