small world.

Då var det söndag igen och ångesten inför måndagen börjar ila lite längs ryggraden. Skulle inte klaga på att få vara ledig en dag till. Men nej, så är det inte. Helgen har bjudit på mycket, faktiskt. Fredagen spenderades i soffan, som förra inlägget visade. Lördagen blev att sova ut & sedan åka till stan med mamma en stund. Efter trippen till staden bar det av hemåt för en snabb dusch och fixa sig för att springa över till Erica och äta lite middag och se på fotbollen. Efter halva matchen hade vi tröttnat för de var ju bara tråk, så då flög mickarna till Singstar upp istället. Vid kanske 10-11 tiden kom Tove förbi och fixade sig, sedan bar det av till Tegel. Varit några helger sen jag var där sist nu. Men det var trevligt, även om jag kände mig som femte hjulet ibland, men men inget att göra åt det. Träffade på Petra också och annat trevligt folk. Var inte lika många man kände som det brukar, men trevligt var det. Åkte inte hem förens efter stängingen i alla fall. Kom hem vid fyra tiden och tryckte i mig en macka och lite jos innan sängen ropade på mig. Till 11 hade jag tänkt sova, för att jag skulle träffa Mikaela idag. Men det tyckte inte mina grannar. Lät som de hade Stjärnornas Krig där uppe och flyttade alla möbler som det hade. KLOCKAN ÅTTA på morgonen en söndag. Känns inte helt okej tycker jag. Så när jag vaknat tack vare dem kände jag huvudvärken kalla på mig och det var typ ingen idé att försöka somna om. Låg och drog mig en stund i alla fall. Trippade ner till tåget där jag mötte upp Mikaela, på tåget. Vi åkte till Odenplan för att titta på lägenheten som var ett av målen med dagen. Sjukt mysig och fin lägenhet. Och vem står inte där om inte Robert, syster och Johans kompis. Ibland är världen liten alltså! Efter lägenhetstitten kände vi att det kurrade i våra magar och vi blev sugna på Friday's, av alla ställen. Precis när vi ska gå in, vem ser jag inte då.. The ex. Inte sett honom på nästan ett år. Där satt han med den nya. Intressant. Men men så kan det bli. Sjukt ändå att jag inte stött på dem tidigare. Kom senare på att det var hans födelsedag idag, då brukade det bli middagar på Friday's, förr i tiden. Så var det med det. Vi kände att det skulle bli för mkt mat om vi åt på Friday's, och, ja you know, så bestämde vi oss för en fika på Waynes Coffee och helt spontant kom vi fram till att vi ville gå på bio. Älskar spontanbio! Den enda filmen som visades vid den tiden var Fame, så den vart det. Där satt vi i mörkret, med popcorn och sjukt jobbiga fjortisar som inte kunde hålla käften under hela filmen och njöt. Sedan bar det av hem till mamma för en mysig söndagmiddag med henne och Morfar. Ett härligt avslut på helgen. Nu ska jag bara ställa mig i duschen och njuta för att sedan ta en tidig kväll och krypa ner under täcket och bara vara. Härligt!

Men som sagt, ibland är det en liten värld vi lever i. Och det sjuka var att jag kände på mig att just idag så skulle jag krocka med honom. Konstigt. Sen att man krockar med Robert också, som jag inte sett sen Johans och hans mustachfesten i februari. Sweet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0