extrapersonal - vad är det?

Jag förstår inte varför det ens finns extra personal, eller att någon skriver upp sig på en extralista. Varför jag tycker så är ju för att ingen av dem på listan kan NÅGONSIN ställa upp. De är alltid, och då menar jag verkligen, ALLTID upptagna med annat. Varför skriva upp sig om man ändå inte tänker eller kan jobba, nån gång? Så varför då kalla sig extrapersonal, när det inte verkar finnas någon som är det?

Idag t ex är den en stackare som av personliga anledningar inte kunde komma in och då är det självklart att man inte ska tvinga dem. Så då sitter vi och ringer och ringer.. och ringer. Antingen så trycks samtalet bort, "missar" det eller så man redan upptagen. Förstår ju att alla har ett liv, det är inte det. Men jag blir lite bitter ändå. Skulle fått sluta relativt tidigt idag, då jag började klockan 8.30. 17.00 skulle jag fått sluta, egentligen. Nu kommer jag få gå klockan 18.00, okej det är bara en timme. Men jag har också saker som jag måste fixa med efter att jag jobbet. Sen har jag inte tagit speciellt mycke lunch heller, inte en timma, som jag borde ha. För det hinns inte med.

Men men, what to do? Just put the gameface on och låtsas som ingenting.

Kommentarer
Postat av: Sara

Men fan, vad trist. Tanja ringde mig men jag hade tyvärr examinationsdag idag på min första kurs och var schemalagd från 9 på morgonen till 7 på kvällen :(

2009-09-24 @ 19:53:55
Postat av: Ullis

Sara: Haha men cutie! du räknas du inte till extrapersonalen förstår du väl <3 du är ju en av oss! Så ta inte åt dig ALLS, okej? :)

2009-09-24 @ 20:01:50
URL: http://papilio.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0