happy one year birthday.

Yes, jag är en tönt. Men idag har jag bloggat i hela 12 månader, alltså ett helt år. Så grattis bloggen. Haha. Nämen nu ska jag väl ändå ha något roligare att skriva. Ehm.. jaha. *visslar*

Egentligen hade jag ju velat sitta på Råsunda just nu, i min nya jacka & halsduk, och hejja på AIK. Fan vilken rolig match det hade varit. Men icke. Så sitter och glor på Aftonbladet där de uppdaterar vi text vad som händer, för nej inte ska matchen visas på tv. Kospene! Men YEAH, kan ju meddela att AIK nu leder med 1-0. HELL YEAH!
 
Helgen bjöd på jobb tills kl 19.05 i fredags. Yes, jag stressade som en gnu för att hinna med t-bannan så jag skulle hinna med bussen till mamma. Men nej, TACK, t-banan som stänger dörrarna i ansiktet på en. Fan sprang till t-banan, stängde på 3 minuter. Fick jobba över för att Tanja blev dålig så hon behövde åka hem. Men irriterande att jag missade bussen, så fick jag kom inte hem till mamma förens vid typ klockan 8. När jag går från tåget måste jag gå under en bro, och så är de en del skog runt omkring. Vilket då jag blir förföljd av en man på cykel i en väldigt fin träningsoverall från typ 1990. Upp fort som fan flög mobilen upp och jag ringer mamma. Så stannar han cykeln och säger på svenska, som han bryter ganska mycket, "Ursäkta ursäkta, men syster hon blev överfallen hera. Jag bara.. ursäkta". Men han ger sig inte, så jag fortsätter prata med mamma, men säger "okej ingen fara" till honom, men nej han ska forstätta prata. Till slut ger han upp och cyklar iväg. Vadå liksom, jag har ju ingen aning om han pratar sanningen eller inte. Men varje nerv i min kropp spände sig och jag var helt på alert. Peata med mamma tills jag praktiskt taget gick in i hissen för att vara säker på att han inte förföljde mig. Efter detta blev det en god middag med mamma och ett glas vin på det.


Lördagen var jag ledig så jag sov tills jag vaknade, åkte ner till täby centrum en stund och mötte upp Tove. Köpte nya leggings & två baslinnen bara innan det bar av hemåt igen. Då vart de dusch, en macka & sen sätta på sig mördarpumpsen och åka in till staden. Mina fötter dog, men va fan, ska man vara fin så får jag ju lida för det. Så är det ju. Åt middag på plasent med Rey & Annahita, sedan drog vi hem till Bennys mammas place. DAMN! Vilken lägenhet kan jag ju meddela! Ville flytta in under stolen, så fint var det! Vi skulle gå in på Sture Hof men då kände jag att det var enough för mig. Sen tog jag en titt på Rey och märkte att hon nog INTE borde vara ute mera + att hon inte kommer kunna åka hem själv. Så hos mig fick hon sova och hemresan tog cirka 1½ timme. Kände som om en del pengar för mkt spenderades då jag betalade middagen samt taxi hem från Täby C. Men vad gör man inte när man hänger med sina vänner :)


Sedan var det söndag. Ingen baksmälla här inte. Efter att Rey åkt hem så städade jag, gick och handlade. Har inte varit så här fint på länge. Sedan började jag med middagen som blev grillad kycklingfilé med hemmagjord klyftpotatis. Tzatsiki, Sataysås & sallad. Till förrätt blev det trattkantareller med scharlottenlök & bacon på smörgås. Mums. Till efterätt så blev det lite shake-and-bake brownies. Denna underbara middag spenderades med mamma, syster & bror & min morfar. Var så mysigt. Tack för det, familjen! Efter detta tog jag en kopp te, kröp upp i soffan och försökte få kontroll på mina snor- & hostattacker tills jag deckade vid elva tiden.


Detta var min helg det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0