plocka svamp.

Igår var jag ute i skogen i flera timmar och plockade svamp med familjen Ward och Malin. Även Mella och Nick var med. Det var väldigt roligt och skönt. Det är verkligen bra för själen att bara gå runt i skogen och inte tänka på något annat än att leta efter svamp. Att leta efter guldgula, lysande, svampar som gömmer sig i mossan. Det var skönt för att bara gå runt och faktiskt, för en gångs skull, inte tänka. Bara knata runt i skogen, lyssna på kvistar som knakar, Vilda som springer runt och slänger pinnar på en, och fåglarna som kvittrade. Det var verkligen skönt väder ute också. Det var soligt och varmt, fastän det var i september. Sprang runt där i skogan i några timmar och helt sjukt hur mycket svamp vi hittade! Totalt så hittade vi ungefär 7 kg svamp! Både vanliga fina kantareller och trattkantareller. Mums! Så nu kommer det bli massa matlagning innehållande skogens guld. Det var en väldig härlig dag och skulle lätt kunna tänka mig att gå ut idag igen, men tror inte min kyl och frys får plats med mera svamp. Bild bevis kommer! :)




Se hur mycket svamp vi hittade! Tack vare Nick som praktiskt taget ramlade in i en hel skog av trattkantareller.

 


Kommentarer
Postat av: Sofie

Men jävlar var med svamp :O

2009-09-06 @ 17:00:04
Postat av: Ullis

hehe yes! sjuuukt mkt! du får ta me dig stefan så bjuder jag på nå gott med svamp :P

2009-09-06 @ 17:28:46
URL: http://papilio.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0