stjärnfall.

Myser i soffan med en kopp te och precis ätit två rostmackor. Förstår inte riktigt, men verkar vara hungrig hela tiden idag. Så det fick bli ett lite mellanmål såhär på kvällskvisten. Av någon anledning är jag väldigt trött också, lyckades somna på soffan mellan sju och åtta. Och jag är fortfarande trött, haha, kommer somna som en klubbad oxe i natt sen i alla fall. Dagen har varit lugn och fin, med härligt sälllskap i form av Mickan och massa solsken. Alltid lika härligt med trevligt sällskap, hon är alltid så glad och jag har så roligt tillsammans med henne. Vi tog en snabbfika och promenerade lite granna innan det var dags för henne att åka och träna. Efter det lekte jag med min underbar gosing, katten alltså, och bara tagit de lugnt. Varit otroligt trött hela dagen. Kanske håller på att bli sjuk eller nått? Har lite känningar i halsen, smått ont och lite irritation.

Nu när jag sitter här i min lägenhet och avnjuter mitt god te kom jag att tänka lite på det förflutna och på framtiden. Nu känner jag att framtiden är spännande och verkar underbar, för vem vet vad som händer på andra sidan. Only time will tell. Samma sak kände jag när jag tänkte på de att då måste jag göra mig fri från en del från då. Och idag gjorde jag det. På mitt vis, och för mig betyder det mycket, även om det bara var en liten grej. Jag kastade det sista som påminnde mig om dig och det som fanns då. Och det kändes så skönt. Nu kommer jag inte bli påmind på samma sätt, kan påbörja mitt nya liv och välja när och vad jag vill komma ihåg. Känns så underbart skönt.

Jag märker redan att jag beter mig lite annorlunda, inte på grund utav de eller så, men sedan jag flyttade. Vet att de bara gått några dagar men det är ovanligt städat och rent hos mig. Inga kläder som ligger överallt, disken är redan diskad så att jag bara kan sitta och njuta resten av kvällen. Jag har inte ens någon lampa tänd idag, utan har mitt levande ljus tänt och tvn. Känns så skönt att sitta i mörkret och höra regnet klappra mot rutan. Har varit ledig i två dagar nu, det har varit jättehärligt, men man ser inte fram emot helgen då på samma sätt. För imorgon blir det jobb, enda fram tills på måndag. Sen har jag inte bestämt mig ifall jag ska tvätta på lördagkväll eller om jag ska orka vänta tills på tisdag. I och för sig har jag inga speciella planer för denna helg eftersom jag jobbar, men det känns aldrig kul att tvätta på en lördag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0