snacka om fredagsmys.

Fredag bjöd på mycket. Många skratt och leenden. Efter jobbet blev det en snabbmiddag och en dusch, lite smink & hårfix på det. Hann till och med måla naglarna. Det kallar jag multitasking! Stressade hem till Erica där hon och Steph väntade. Gick så snabbt det gick i snömodden i fel par skor, men fram kom jag till slut. Vi gick lite tidigare mot tåget eftersom jag skulle knata runt där i mina nya skor, med halvhög klack. Vi satte oss på tåget och pratade och skrattade. Jag hade nog glömt hjärnan hemma för jag kläckte ur mig de mest konstiga sakerna igår. Haha. T ex när vi pratade om vilken som var nästa station så sa Erica "Östberga", då kläcker jag ur mig "Ligger inte Östberga utomlands?". Det jag menade var ju ifall de inte fanns nån plats på södra sidan som hette östberga. Aja, sen kom jag fram till att kaniner säger "voff voff". Jadu, huvaligen vad jag vart borta. Men stora skratt blev det i alla fall. Bussresan kändes som om den tog for ever. Vi åkte från Mörbylund till Sundbybergs torg. När vi gick av så tänke vi, men vart ska vi nu då? Hur ska vi hitta? Tittar runt lite grann och börjar bli finurliga. Sen säger Erica glatt, där är de! Typ 3 meter från oss. Haha. Hej, vi är blinda! Stället var great och Subtopia spelade så sjukt bra. Tråkigt att de alltid bara drar så fort de spelat utan att säga typ hej då. Vi kommer ju faktiskt förbi där för deras skull och så försvinner de bara. Aja, grymma var dom i alla fall! Vi dansa runt och flummade, drack öl och drinkar och hade det riktigt kul! Runt 12 tiden kände jag och Erica att det var dags att rulla hemåt, missar T-banan precis (ja, det var mitt fel.. hihi). Bestämmer oss för att ta en taxi hem, eller i alla fall till Danderyd. Men sen känner vi bra va fan åker ända hem. När vi står i hissen upp till Erica märker jag att jag tappat min plånbok! I TAXIN! I panik springer vi ner igen och smarta Erica drar upp telefonen för att ringa taxibolaget och se ifall de kan få tag på taxibilen vi precis åkt i. Mitt i allting kommer en kille springandes och efter honom en polis med en väldigt ilsk schäfer. Vi fortsätter att gå en liten bit och då ropar polisen till oss att stanna och komma tillbaka. Killen står med händerna ovanför huvudet och vi vänder snällt tillbaka och väntar. Det kom två polisbilar till och alla var angelägna om att prata med oss. Polisen frågade vad vi gjorde där och vi sa ju som det var. Erica bor här och vi hade tappat min plånbok i taxin och vi väntade på att få ringa dem. Vi fick det då de förstod att vi inte hade nått med killen att göra. Erica får tag på taxibolaget, som tur hade jag sparat kvittot och de kunde komma åt rätt chaufför. Han ringer upp och säger att han har en annan körning precis men att han kan komma förbi så fort han kan. Och inom 15 min så kommer han tillbaka! Underbara chaufför på Taxi 020, TACK! Dock frös vi ihjäl eftersom polisen fick oss att stå ute i kylan i ca 40 minuter innan vi fick gå in igen. Huvudvärken & halsen visade vad de tyckte om de imorse när jag vaknade. Kvällen avslutades dock på bästa sätt: med ett stort glas O'boy & att skeda med Erica. Tack vännen! Här kan vi snacka om en händelserik kväll med MASSOR av fredagsmys!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0