hundvakt.

Mina fina killar <3


Idag är jag hundvakt åt Melker. Han är bara så mysig. Blev jätteglad när jag kom hem till mamma, dock lite överraskad att det var jag (ja, han kan faktiskt vara överraskad). Sitter just nu i soffan med en filt omsvept runt mina ben och stirrar ut genom fönstret. Det snöar och vinden viner. Burr, vill verkligen inte gå ut! Undra om jag ska ta något att äta kanske? Aja. Idag har jag sagt upp mitt bredband samt pratat med mitt elföretag för att även säga upp det (men längre fram). Känns lite konstigt att jag bara har tre månader kvar i min lägenhet. Jag gillade verkligen att bo där, och likaså gjorde Rex. Han älskade att sitta ute på baksidan och mysa i gräset som fanns där. Det är lite jobbigt det här med flytten, för är det så att jag inte får en egen lägenhet utan måste flytta till mamma så kan inte min älskling följa med. It breaks my heart. Kan inte tänka mig att lämna bort honom bara så där till vem som helst. Aja, jag håller alla tummar och tår att det löser sig. Vet ju inte riktigt vad framtiden visar, om jag bestämmer mig för att flytta utomlands eller om jag ska satsa på att skaffa en lägenhet. Ska även ta ett snack med banken idag tror jag, för att se ifall jag kan få ta ett lån och på hur mycket i så fall. Vet inte vad som är bäst, att köpa en eller att hyra en. Tyvärr är det riktigt svårt att hitta en hyresrätt i Täbyområdet. Och det känns som om det är hitåt jag vill bo. Gillar att vara nära familjen. Men det löser sig alltid, på ett eller annat sätt så kommer det lösa sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0