vad är mina mål?

Satt nyss och diskuterade mål med en kompis till mig. Han berättade lite olika mål han hade för framtiden och att han hittills lyckats med en del utav dem, och därför har han skapat nya. Så då började jag fundera över mina egna mål. Vad har jag för mål? Har jag ens några? Och ju mer jag funderade över det så kom jag inte fram till allt för mycket faktiskt. Det är ju tragiskt. Senaste året har det känts som om jag varit i någon form av dvala. JAg har varken tänkt bu eller bä. Har inte direkt orkat ta tag i något alls, ja förutom jobbet då, men det verkar ju vara allt jag gör. Jobbar eller sover? Jag känner mig mer positiv än på länge, det är sjukt bra. Det kan vara en sån grej att jag inte orkar ta tag i att diska, laga mat, tvätta, städa osv. Det är sjukt egentligen.

Mina mål tidigare var att till exempel komma över exet. Det tog lagom av tid kan jag meddela, men nu är det klart. Sen var det att komma tillbaka som person, och det verkar jag också ha lyckats med för att jag är lycklig nu. Jag är glad och tillfreds och ja, livet leker. Men nu då? Vad ska jag göra nu? Jag står fortfarande på Body Shop. Trivs i och för sig väldigt bra, älskar mina kollegor och jag är (faktiskt) en grym säljare. Men här kan jag inte vara hela livet. Jag har alltid gillat make up och så, men intresset har blivit mycket större nu. Älskar att sminka mig och varierar mig så gott som varje dag. Provar olika färger, tekniker, redskap och så vidare. Kanske är det något att satsa på? Men jag har i och för sig ett mål (om man kan kalla det mål) är att flytta utomlands. Och det som lockar just nu är England. Träna upp sin engelska, skapa nya kontakter och ja, börja skapa lite utav ett annat liv. Kanske det jag ska satsa på?


Kommentarer
Postat av: Sofie

Du har ju glömt det viktigaste målet: Att flytta till Norrtälje ^^ Saknar dig raring, men snart kommer du :D

2010-01-22 @ 09:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0