a new beginning.

Då var det dags för en new beginning. Imorgon och torsdag är jag ledig och nu jävlar ska det bli fart på mig. Jag ska packa så mycket jag bara kan, som jag inte kommer behöva använda förens jag flyttat. Ska gå igenom alla skor, väskor och andra saker som jag har gömt i förrådet. Kläderna har jag redan gått igenom som sagt, två sopsäckar mindre med kläder, nu är det resten som ska minskas. Jag är så taggad och peppad att jag inte kan beskriva det med ord. Jag vill flytta nu, nu, nu! Jag vill ha allting fint och klart. Nu kan jag vara ärlig, i denna lägenhet, har jag varit smått lat. Inte orkat bry mig att det ligger kläder i soffan, eller något extra glas på diskbänken eller reklam och kuvert på köksbordet. Bara ifall jag vetat att det ska komma folk har jag tokstädat och plockat undan allt. Och jag är inte sånt. Jag brukar vara väldigt ordningssam och vill ha de rent och fint. Och nu så ska jag minsann få det så när jag flyttat till min nya lya.

Det ska bli så underbart att bli mig själv ännu mera igen. Bo i min fina nya lägenhet och jag vill ha små fina saker överallt. Små ljuslyktor, kanske till och med blommor! Beror i och för sig på hur lillen beter sig, han brukar gilla att äta på dem.

Det jag också måste fixa innan flytten är att sälja min underbara säng. Den är lite för stor för att följa med, samt att det är sängalkov i den nya. Måste även sälja mina garderober, då de kommer ta alldeles för mycket plats de också. Men det gör inget. Haha, kom på att jag även har två 90 resårmadrasser i mitt förråd. Kan snart bygga om hela lägenheten till en enda stor säng. Allt sånt måste bort.

Men det blir mer ännu mera en new beginning än att jag bara ska flytta. Då kommer jag verkligen känna det som mitt hem, kommer sätta upp mina egna och privata saker på väggarna och andra ställen, vilket jag inte gjort nu. Jag kommer börja ta hand om allt som har med mig att göra känner jag. Det kommer bli så bra, så bra. Kan inte sluta längta!


Kommentarer
Postat av: Fia

Vad skönt vännen! Så glad för din skull :)

2010-03-10 @ 07:17:18
URL: http://bara-jag.blogspot.com
Postat av: Malin

Åh, vad roligt :D När flyttar du in då? :)

2010-03-10 @ 14:53:22
URL: http://maalinwiklund.blogg.se/
Postat av: ulrika

fia: Hihi tackar! :D



Malin: den 1 april :D

2010-03-10 @ 15:41:13
URL: http://papilio.webblogg.se/
Postat av: Sofie

Åh är så glad för din skull honey! Du kommer lätt få den finaste lägenheten någonsin :D Saknar dig, Puss och kram

2010-03-13 @ 15:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0