purple sky.

Här sitter jag framför tvn, eller egentligen så kollar jag more och less ut i luften. Men what the fuck, jag njuter. Jag borde vara trött, jag borde sova men en del av mig kan inte. En del av mig vill vara uppe, vill njuta av min fredag och veta att jag kan vakna när jag vill imorgon. Jag har precis målat tånaglarna med jätterosa, jag har tagit nått glas med rosévin och kollat både på let's dance och så ska de låta. Gillade att Mattias var med i båda programmen. Har suttit i soffan med mjukisar, bh-lös och bara varit. Det är så skönt att bara få vara. Imorgon ska jag sova till jag vaknar som sagt, kanske borde jag packa lite eller så tar jag en lång promenad och andas in luften. Behöver nog mera syre. Jag fick ett sjukt sug att jag skulle vilja gå och gymma. Men har inget gymkort och tyvärr har jag inte råd nu att skaffa något, utan får vänta tills jag fått lön och sett hur mycket jag får. Eftersom jag ska flytta och allt behöver jag hålla i pengarna lite extra. Men i alla fall, imorgon är det lördag. Får se vad jag hittar på på dagen, men på kvällen ska jag och Rey träffas på tu man hand och bara prata bajs. Alltså snacka skit. Länge sen jag såg henne, vi åt lunch på hennes födelsedag, men det är ju bara så mycket man hinner på en timma. I miss her. Saknar hennes härliga leende när man kom till jobbet. Hatar hennes chef, annars hade min fina tjej varit kvar.

När jag sitter och tittar på min blogg och andras bloggar så känns min väldigt tråkig. De flesta har ganska mycket bilder och de berättar helhjärtat om allt som pågår i deras liv. Jag är nog inte så. För de första så startades inte denna blogg för att locka läsare eller så, jag startade den för min egen skull, för att skriva av mig. Ja, det kan må vara så att det är korkat att "skriva dagbok" på nätet, där vem som helst kan läsa den, men oavsett så skriver jag aldrig helt fullt ut. Ja, jag är till 99 % ärlig, skriver som jag känner och allt, men vissa saker håller jag inom mig. Jag vill ändå försöka ändra om den lite grann, lägga upp mer bilder, ha med mig en kamera mera så jag kan fota alla fina och roliga stunder. Jag ska nog köpa en ny digitalkamera när jag har råd. Haha om typ 14 år. Nej, jag har inte så dåligt med pengar, men känns som att något sådant inte är tillfälle för då jag faktiskt flyttar om (håll i hatten nu) två veckor!!! Det känns helt overkligt, och jag kan inte vara lyckligare. Måste sälja min säng och mina gaderober, men annars så har jag nog allt på de torra. Känns så underbart att lägenheten bara är min, min och ingen annans, ingen som kan komma och säga att det är dags att flytta på sig.

Oj, tittade nyss på klockan. Jag borde, eller inte borde, för jag har ju ingen tid att passa imorgon, men jag borde ändå sova. Jag borde vara trött. Jobbat i 11 timmar idag så jag borde ju känna av det och att sängen lockar. Men icke. Inte idag. Jag börjar känna John Blund rycka i ögonlocken, men jag vill inte. Det skulle säkert vara jätteskönt och skulle säkert somna som en stock. Men jag vill inte lägga mig i sängen. Idag är en sån dag som jag känner att jag inte vill vara ensam. Eller jag skulle vilja ha någon som höll om mig tills jag somnade, men annars vill jag vara ensam med mig och mina tankar som snurrar runt runt.

Kanske ska call it a night, så kankse vi ses imorgon. Klart vi gör. Jag ska lägga mig och drömma om himlen, när den är så där perfekt lila. It's just so beautiful.


Kommentarer
Postat av: Rey

Världens finaste Ullis <3

2010-03-22 @ 13:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0