love - it's a hard cookie.

Kärlek. Vad är då denna känsla? Vad betyder den? Kärleken har många ansikten, många namn och kan betyda så mycket. Det kan vara olika saker man känner kärlek och sympati för. Vänner, familj, sin pojkvän/flickvän, sitt barn, sitt husdjur. Ja, listan är lång. Kärlek visas på olika sätt och jag tycker att det visas för lite. Inte alltid, men i många fall. Tar man verkligen vara på den kärleken som man får? Även om det kanske inte är den kärleken man trodde eller ens visste att man ville ha. Alla vill väl känna sig älskade, omtyckta och vill ha en famn att krypa upp i. Oavsett om det är via älska sin själsfrände, sin mamma eller syster. Ibland upptäcker man att det fanns kärlek där hela tiden, men man har bara inte sett den. Och kan det då vara för sent? Eller är det så pass tidigt att det inte är tillfälle att finna den och ta vara på den? Är man redo och mogen för kärlek, den där helt obegränsade kärleken som finns där ute? Är man mogen att ge den kärleken till någon? Har man hjärtat på rätt plats för att både ge och ta? Så många som man känner upplever nog inte kärleken till sin fulla makt eller ger så mycket kärlek som de faktiskt är kapabla till. Jag upplever mycket kärlek i mitt liv, från många håll och jag hoppas att jag visar min kärlek till de fina i mitt liv så att de märker det. Just känslan kärlek är svår att beskriva, för den känns nog inte likadan varje gång. Är det verkligen samma kärlek man känner till exempel till en partner eller är det en annan? Kan man älska flera personer på exakt samma sätt, eller är all kärlek till olika personer olika? Något jag har tänkt på, som jag tror så många gör, är att de visar och förmedlar så mycket kärlek till de personerna runt omkring att de glömmer bort att älska någon som, faktiskt, nästan är den viktigaste. Sig själv. För kan man truly älska någon, om man inte älskar sig själv?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0